خرید باربیکیو یکی از مهم ترین وسایل برای گذراندن دورهمی های دوستانه و مهمانی های آخر هفته می باشد. احتمالاً کمتر کسی در دنیا وجود دارد که از طعم کباب های پخته شده روی باربیکیو های دوست داشتنی لذت نبرد؛ در حالی که پختن کباب روی اجاق های گازی چنین طعمی را ندارد. از گذشته های دور برای پختن کباب های مختلف از منقل های ساختگی استفاده می‌کردند. اما حالا با روی کار آمدن کباب پزهای آماده پختن کباب های لذیذ و فوق العاده بسیار راحت شده است.

اگر شما هم تصمیم دارید این وسیله کاربردی را تهیه کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا با در نظر گرفتن نکات مهم، باربیکیو مورد نیاز خود را تهیه کنید.

راهنمای خرید باربیکیو، تجربه پختن کباب‌ سرآشپزها

امروزه کباب پزها در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند تا شما با توجه به سلیقه و نیازتان کاربردی ترین مدل را انتخاب کنید. به طور کلی می‌توان گفت باربیکیو ها در دو دسته گازی و ذغالی تقسیم بندی می شوند که مدل گازی به منظور دسترسی بهتر به نوع سوخت برای فضای آپارتمان گزینه مناسب تری است. اما از طرفی مدل ذغالی طعم لذیذ دودی را به غذاهای شما می بخشد که غذاهای دودی طرفداران بیشتری دارند.

حال خودتان تصمیم بگیرید کدام مدل گزینه بهتری است. اگر به فکر تهیه غذاهای خوشمزه کباب شده هستید، حتما مدل ذغالی را انتخاب کنید.

راهنمای خرید باربیکیو
راهنمای خرید باربیکیو

در موارد زیر به دیگر نکات مهم برای خرید باربیکیو می‌پردازیم:

1. اندازه باربیکیو، اولین نکته هنگام خرید

قبل از خرید حتماً به ناحیه‌ای که تصمیم دارید، کباب‌پز را در آن نصب کنید دقت داشته باشید و ابعاد محل مورد نظر را اندازه گیری کنید. سپس نسبت به اندازه های مشخص شده کباب پز مناسب خود را انتخاب نمایید.

2. نوع ثابت یا قابل حمل

جالب است بدانید باربیکیو ها در دو نوع ثابت و قابل هم در بازار موجود است. اگر باربیکیو را تنها برای فضای خانه لازم دارید مدل ثابت را انتخاب کنید. اما اگر تصمیم دارید این وسیله را هم در خانه و هم برای سفرهای خود خریداری کنید، مدل قابل حمل بهترین انتخاب است.

3. با معتبرترین برند ها آشنا شوید.

امروزه برندهای مختلفی در زمینه ساخت باربیکیو فعالیت دارند که کیفیت ساخت آن ها تاثیر بسزایی روی قیمت این دستگاه می گذارد. پس برای خرید باربیکیو با کیفیت و مناسب، حتماً درباره برندهای تولید کننده اطلاعات کافی به دست آورید و معتبرترین برندها را بشناسید.

4. سوخت مصرفی باربیکیو کدام باشد، بهتر است؟

باربیکیو همانند کباب پزهای خانگی هستند. اما تفاوتی که بین مدل هاب مختلف وجود دارد، نوع سوخت مصرفی شان است. اما تمام کباب پزهای خانگی برقی هستند و به راحتی در  هر جایی که پریز برق وجود داشته باشد، نصب می شوند. حال تصمیم بگیرید در محلی که قرار است باربیکیو نصب شود چه نوع سوخت مصرفی مناسب تر است؟ آیا برای انتخاب کباب پز برقی پریز برق در دسترس است یا خیر؟

5. جنس بدنه با خاصیت ضد زنگ و مقاوم در برابر رطوبت

جنس بدنه یکی دیگر از نکات مهم خرید باربیکیو است. معمولاً کباب‌پزها از جنس های مختلفی مانند استیل، چدن، فولاد و آلومینیوم ساخته می شوند که جنس فولاد و چدن به تنهایی خاصیت ضد زنگ ندارد و باید با رنگ مقاوم در برابر گرما روکش شود. فولاد هم یکی دیگر از بهترین جنس های بدنه باربیکیو است. اما تنها عیب فولاد شکننده بودن ساختار آن است.

 

بیشتر بخوانید : باربیکیو چیست؟

 

ویژگی انواع باربیکیو، از هود تا سینی چرک

برای خرید باربیکیو خوب است با امکانات و ویژگی هایی که باربیکیو های مختلف دارند، آشنا شوید. برخی ویژگی ها به روند پخت آسان شما کمک می کند و برخی دیگر موجب راحت تر تمیز کردن دستگاه می شود.

در ادامه این امکانات را با یکدیگر بررسی می کنیم:

1. هود، حفظ گرما پخت 

هود یا روگیر یکی از امکانات مهم کباب پزهاست که به حفظ دمای ایجاد شده بسیار کمک می کند. در این شرایط مواد غذایی بهتر پخته می شود و روند پخت بهبود می بخشد. با استفاده از این امکان می توانید مرغ، گوشت و هر نوع غذایی را به صورت استیک با بهترین کیفیت بپزید و لذت ببرید.

2. امکان تنظیم ارتفاع گریل، راحتی در پخت

یکی از امکانات جذاب و منحصر به فرد برخی باربیکیوها که باید هنگام خرید باربیکیو به آن دقت داشته باشید، امکان تنظیم ارتفاع است؛ بخصوص برای کباب پزهای ذغالی که امکان تنظیم دما برای آنها وجود ندارد. چرا که با استفاده از این قابلیت می توان دمای دستگاه را کنترل کرد و در پخت غذای باکیفیت بسیار کمک کننده است.

3. توری، گرم نگه داشتن مواد غذایی بعد از پخت

باربیکیو هایی که از توری برخوردار هستند، این امکان را برایتان فراهم می کند که بعد از پخت، مواد غذایی را در دمای بسیار پایین گرم نگه دارید و هر زمان که تصمیم گرفتید، غذای داغ را میل کنید. این وسیله از برخورد مستقیم مواد غذایی با شعله جلوگیری می‌کند.

4. امکان تنظیم دما، مهم ترین قابلیت برای خرید باربیکیو

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که مراجعه کنندگان برای خرید باربیکیو بیان می‌کند، امکان تنظیم دما است. وجود این قابلیت باعث می شود روند پختن با دقت بیشتری انجام شود و احتمال سوختگی کباب ها کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد باربیکیو

 

5. سینی چرک جلوگیری از پخش چربی ها

داشتن یک سینی مخصوص زیر باربیکیو از پخش چربی ها در محیط اطراف جلوگیری می کند، مخصوصاً برای کباب پز ذغالی که علاوه بر چربی خاکستر هم تولید می کنند.

6. شعله های کناری کمک به پخت کامل و خوب غذا

این امکان بیشتر برای باربیکیوهای گازی وجود دارد که قرار گرفتن دو شعله در دوطرفه باربیکیو به پخت کامل و خوب غذا کمک می کند. پس حتما در انتخاب باربیکیو گازی به این ویژگی توجه داشته باشید.

نکات مهم برای خرید باربیکیو
نکات مهم برای خرید باربیکیو

نتیجه گیری 

امیدواریم با دانستن نکات گفته شده در این مقاله هنگام خرید باربیکیو بهترین تجربه را کسب کنید. با دانستن این نکات به راحتی می توانید مدل مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. البته قبل از آن مشخص کردن نیاز و اهداف خود از خرید کباب پز را فراموش نکنید. همچنین تجهیزات و امکانات مهمی که باید دستگاه به همراه داشته باشد را حتما یادداشت کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا