نمای فلزی طرح‌دار به عنوان پوشش فلزی برای ساختمان‌های مختلف قابل استفاده است که در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف ساخته می‌شود. اگر تصمیم گرفتید، برای نمای ساختمان خود از فلزهای طرح‌دار استفاده کنید در این مطلب همراه ما باشید تا با انواع نمای فلزی طرح دار آشنا شوید.

 

نمای فلزی طرحدار ساختمان مدرن
نمای فلزی طرحدار ساختمان مدرن

 

مزیتی که نمای فلزی طرح‌دار دارد این است که به راحتی در انواع و طرح های مختلف قابل سفارش است و شما می توانید براساس طرح ساختمان ورق‌های فلزی را به صورت مربع، شش ضلعی و حتی اشکال مورد علاقه‌تان سفارش دهید.

معمولاً از نمای فلزی برای طراحی نمای مدرن ساختمان‌ها استفاده می‌شود که برای اجرای آن باید پنل‌های فلزی را در کنار هم قرارداد تا کل ساختمان از ورق‌های فلزی پوشانده شود.

مدل و ابعاد پنل‌ها به درخواست مشتری طراحی و ساخته می‌شود. اکثر ظاهر نماهای فلزی طرح‌دار دارای سوراخ و حفره‌های مختلفی هستند تا وزن پنل‌ها کمتر شود و وزن کمتری بر روی ساختمان قرار گیرد.

هر چقدر وزن نمای ساختمان کمتر شود، مطمئنا طول نمای فلزی طرح دار بیشتر خواهد بود و همچنین تهویه هوا برای ساختمان امکان‌پذیر می‌شود.

ساختمانهای شیک با نمای فلزی
ساختمانهای شیک با نمای فلزی

بیشتر بخوانید : نماهای فلزی؛ نمایش خلاقانه ی مدرن در ساختمان ها

 

نمای فلزی به عنوان یکی از نماهای سازگار با محیط زیست طرفداران بسیاری دارد.

در دنیای امروز، معماری و صنعت ساختمانی با پیشرفت تکنولوژی قابل توجهی روبرو شده است. به طوری که معماران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از مصالح سازگار با محیط زیست استفاده کنند و در حفظ و احیای محیط زیست کوشا باشند.

نمای فلزی هم به عنوان یکی از نماهای سازگار با محیط زیست شناخته شده است و علاوه بر داشتن ویژگی‌ها و خصوصیات خوب ظاهر ساختمان را خاص‌تر جلوه می‌دهد. با انتخاب نمای فلزی طرح‌دار مطمئناً در حفظ و احیای محیط زیست قدم موثری برداشته‌اید در هنگام اجرای ساختمان کمترین صدمه را به محیط زیست وارد می‌کنید.

نمای دکوراتیو فلزی طرحدار
نمای دکوراتیو فلزی طرحدار

 

حال برای این که حفاظت  از محیط زیست با اجرای پنل‌های فلزی طرح دار را بیشتر درک کنید، لازم است در این باره توضیح دقیق‌تری برای شما ارائه دهیم. همانطور که می‌دانید ابتدا فلزات از معادن به شکل سنگ آهن استخراج می‌شود.

ویژگی که تمام فلزات دارد این است که امکان بازیافت چندین باره برای آنها وجود دارد و همین خاطر هنگام استفاده از نمای فلزی طرح دار برای نمای ساختمان به راحتی می‌توان آن را به صورت چندین مرتبه بازیافت کرد.

در واقع زمانی که نمای فلزی را برای ساختمان انتخاب می‌کنید، بعد از اجرا کاملا متوجه سازگاری فلز با محیط خواهید شد و هنگامی که نمای فلزی ساختمان نیاز به تعمیر داشته باشد، فلز به کار رفته قابل بازسازی است و موجب می‌شود هزینه‌های شما برای تعمیزات نمای ساختمان به شدت کاهش یابد.

با مزایای بیشتر نمای فلز طرح دار ساختمان آشنا شوید.

زمانی که از نمای فلزی طرح‌دار‌ برای ساختمان استفاده می‌کنید، نور از طرح‌های مشک به بیرون تابیده می‌شود و نمای ساختمان در ساعات شب کاملا منحصر به فرد و خاص جلوه می‌دهد.

علاوه بر زیبایی نمای فلزی، فلز به کار رفته به خوبی از نمای ساختمان مراقبت و برخلاف نماهای شیشه‌ای از حریم خصوصی کاملاً محافظت می‌کند. فلزهای طرح‌دار معمولاً از جنس آلومینیوم، مس، روی و فولاد ضد زنگ هستند که سطح فلز و با رنگ‌های مقاوم در برابر هوا پوشانده می‌شود.

خیلی‌ها در مورد نفوذ باران و باد از میان نمای فلزی طرح دار ساختمان سوال می‌پرسند. معمولاً پنل‌های فلزی را مطابق با الگو خاص نصب می‌کنند و به قابلیت ضدآب و ضد زنگ بودن توجه ویژه می‌شود تا هنگام وزش باد یا باران محلی برای تخلیه آب و هوا وجود داشته باشد.

استفاده از فلز در نمای ساختمان
استفاده از فلز در نمای ساختمان

 

بدون این که آسیبی به نمای ساختمان وارد شود. به طور کلی، نماهای فلزی ساختمان به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که در برابر عوامل محیطی مقاوم و پایدار باشند و خیلی سریع دچار زنگ‌زدگی نشوند و یا  تغییر شکل ندهند.

 

نمای فلزی طرح دار جایگزین بسیار ایده‌آل و منحصربه‌فرد نمای سنگی است.

همانطور که گفتیم، نماهای فلزی طرح دار در انواع، طرح‌ها و اندازه‌های مختلف قابل ساخت است و با داشتن ویژگی‌های خاص به عنوان جایگزین مناسب برای نماهای سنگی شناخته شده است.

نصب ساده نمای فلزی طرح باعث می‌شود ساختمان خیلی سریع نمای خود را به دست آورد و اسکلت درونی ساختمان از عناصر محیطی در امان بماند.

البته بتن، آجر و بلوک و دیگر نماهای ساختمانی هم ظاهر خوبی دارد و مقاومت و پایداری آن ها بر همگان ثابت شده است. اما از آنجا که هزینه و وزن زیادی برای ساختمان به همراه دارند و نصب آنها نسبت به نمای فلزی طرح دار سخت تر است؛ امروزه اکثر معماران ترجیح می‌دهد برای ارائه کار منحصر به فرد و جذاب از نمای فلزی استفاده کنند.

طراحی و اجرای نمای فلزی طرحدار در ساختمان
طراحی و اجرای نمای فلزی طرحدار در ساختمان

جالب است بدانید هنگام استفاده از نمای سنگ باید ساختمان را بسیار محکم بسازیم تا تحمل وزن مصالح سنگی را داشته باشد.

اجرای نمای سنگی ساختمان محدودیت های بسیاری به همراه دارد و از آنجا که نصب آن به کندی پیش می‌رود، ممکن است هنگام تغییر آب و هوا روند اجرای نمای سنگی با اختلال روبرو شود و حتی به درستی نمایش سنگی بر روی ساختمان به اجرا در نیاید.

اما پنل‌های فلزی دردسرهای اجرایی نمای سنگی را ندارد و خیلی سریع، راحت و در کمترین زمان ممکن نصب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : نمای دکوراتیو فلزی از طراحی تا اجرا در معماری ساختمان

 

نمای فلزی طرح دار با دیگر نماهای ساختمان در رقابت سختی قرار دارد.

اجرای برخی نماهای ساختمانی مرتبا به تمیزکاری نیاز دارد و به دلیل آلودگی محیطی بسیاری از افراد علاقه ای به اجرای این مدل نما نشان نمی‌دهند. مخصوصا زمانی که مراقبت از محیط زیست اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

خوشبختانه اجرای پنل‌های فلزی بسیار ساده و راحت است و هزینه کمتری نسبت به دیگر نماهای ساختمانی به همراه دارد.

پنل‌های فلزی آماده شده بدون هیچ پیچیدگی خاصی نصب می‌شوند و حتی برخی پنل‌ها در اندازه‌های بزرگ ساخته می‌شوند که به صورت قالبی بر روی نمای ساختمان قرار می‌گیرند.

حال بهتر درک می کنید اجرای نمای فلزی دردسرهای دیگر نماها را ندارد.

انواع متفاوت ورق طرحدار فلزی ساختمان
انواع متفاوت ورق طرحدار فلزی ساختمان

جمع بندی

تلاش اکثر معماران بر پایه این است که هرچه زودتر اجرای ساختمان به پایان برسد و نتیجه کار را به بهترین صورت ممکن به نمایش بگذارند. یکی از مراحل سخت اجرای ساختمان نمای ظاهری آن است.

برخی نماها مراحل بسیار طولانی دارند و در اجرای آنها باید مصالح و متریال‌های بسیار سنگینی به کار برده شود. در واقع در کنار داشتن زیبایی‌های خاص یک سری معایب هم برای ساختمان به همراه دارد.

اما یکی از نماهای ساختمانی که در کنار به ارمغان آوردن زیبایی ظاهری به راحتی قابل اجراست و هیچ مشکلی برای نمای ساختمان به همراه ندارد، نمای فلزی است.

فلزات در طرح‌ها و انواع مختلف طراحی و برای ساختمان اجرا می‌شوند که متناسب با هر سلیقه‌ای قابل طراحی هستند. شما می‌توانید مدل نمای فلزی طرح دار خود را متناسب با طرح ساختمان انتخاب کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه مناسب آن را به اجرا درآورید و نمای ساختمان خود را به خاص و جذاب به نمایش بگذارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا