برای مقایسه نمای مشبک فلزی با سایر نماهای ساختمان اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، وجود نور برای فضای داخلی است.

برخی نماهای ساختمان ها به گونه ای طراحی شده اند که از ورود نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می کنند و دیدن فضای بیرون برای افراد داخل ساختمان امکان پذیر نیست. اما با اجرای این نما به راحتی می‌توان برای داخل ساختمان نور به اندازه کافی تهیه کرد. در حالی که از انتقال گرما و سرما به داخل ساختمان به بیرون به‌خوبی جلوگیری نمود.

نمای مشبک بر اساس اشکال هندسی متفاوت ساخته می شود که با توجه به سلیقه شخصی طراحی و ساخته خواهد شد. این نما دارای زاویه جنبه بسیار زیباتری به نمای ساختمان الهام می کند. به طوری که ساختمان مورد نظر را از نظر زیبایی از دیگر ساختمان ها جدا خواهد کرد و هر فردی با مشاهده نمای مشبک منحصر به فرد شگفت زده خواهد شد.

برای اطلاع دقیق تر از این نوع نما در ادامه همراه ما باشید.

نما فلزی در طرح های مختلف برای ساختمان
نمای ساختمان سازگار با محیط زیست

 نمای مشبک فلزی چیست؟

یکی از مدل نماهای ساختمان، نمای فلزی است. اگر نمای فلزی دارای طرح باشد، به آن نمای مشبک فلزی می گویند. این نما شبیه به توری یا شبکه است. اشکال طراحی شده بر روی نمای فلزی به شکل‌های مختلف قابل سفارش است. اما این اشکال علاوه بر زیبایی مزایایی برای ساختمان به همراه دارد. ایجاد سوراخ در نمای فلزی موجب کاهش وزن نما می شود و ساختمان نسبت به دیگر نماهای فلزی وزن کمتری را تحمل خواهد کرد.

حال در ادامه به ویژگی های منحصر به فرد نمای مشبک  می‌پردازیم تا بهتر بتوانید مقایسه ای بین این نما با سایر نماهای ساختمان را انجام دهید و انتخاب دقیق تری داشته باشید.

1.نمای مشبک فلزی سازگار با محیط زیست

از آنجا که نمای مشبک فلزی از فلزهای مختلف ساخته می شود با محیط زیست سازگاری بسیار بالایی دارد و برخلاف دیگر نماها  که برای اجرای کار از مواد و مصالح ساختمانی استفاده می شود. همانطور که می دانید فلز از سنگ آهن از داخل زمین استخراج می شود که می توان به صورت چند بار آن را بازیافت کرد و درصد زیادی از این فلز را برای ساختن فلز طرح دار استفاده نمود. هنگام استفاده از این نما به راحتی می توانید آن را بازیافت کنید و دوباره برای نمای فلزی به کار ببرید. اما نماهای سنگی و یا دیگر نماهایی که به کمک مصالح ساختمانی اجرا می شود، چنین قابلیتی را ندارند.

زیبایی و جوه نمای درساختمان ها
زیبایی و جلوه نمای مشبک فلزی

2.آسان بودن اجرای نمای مشبک فلزی

فلز نسبت به دیگر نماهای ساختمانی به راحتی قابل اجراست. چراکه این گونه نما از قسمت های کوچک تر ساخته شده است که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و کل نمای ساختمان را می سازند. قسمت های نمای مشبک بسیار راحت است و نیاز به مصالح ساختمانی ندارد.

 

3.مقاوم در برابر آب و هوای مختلف

نمای مشبک فلزی از متریال هایی همچون آلومینیوم، مس و فولاد آهن ضدزنگ تهیه می شود. این دسته از متریال ها را می‌توان به راحتی برای شرایط مختلف آب و هوایی استفاده نموده و از مقاومت بالای آنها بهره‌مند شد. نمای فلزی طرح دار به خوبی از ساختمان محافظت می کند و لازم نیست هر چند سال یک بار برای تعمیر نمای ساختمان اقدام نمود. یکی از مزایای نمای مشبک فلزی کاربرد آن در اجرای ساختمان های با ارتفاع زیاد است.

4.در ابعاد و اندازه های مختلف قابل اجراست.

مدل‌های نمای مشبک فلزی را می توان در ابعاد و اندازه های مختلف سفارش داد. پنل های نمای فلزی ساختمان به صورت شبکه ای کنار یک دیگر قرار می گیرند. مدل و ابعاد پنل به درخواست مشتری انتخاب می شود و به راحتی با دستگاه سی ان سی می ‌توان هر طرح و فرمی بر روی پنل اجرا نمود. پس شما می توانید مطابق با هر سلیقه‌ای  نمای مشبک فلزی خود را در اندازه دلخواه سفارش دهید.

 

مقاومت نمای فلزی در برابر آب و هوا
مقاومت نمای فلزی مشبک در برابر آب و هوا

5.کاهش هزینه‌های بازسازی و تعمیرات ساختمان

زمانی که برای نمای ساختمان از نمای مشبک استفاده می کنید، باید بدانید هزینه های مربوط به بازسازی و تعمیرات ساختمان به شدت کاهش می یابد و لازم نیست  هر سال هزینه ای بابت تعمیرات بپردازید.

بیشتر بخوانید : بایدهاو نبایدها درباره ی نمای فلزی طرح دار از طراحی تا اجرا

 

هزینه نمای فلزی مشبک ساختمان

مسلما هزینه این نمای ساختمان نسبت به طرح های ساده گران تر است. البته هزینه نهایی نمای فلزی به نوع و جنس نما بستگی دارد. فلزات قیمت های متفاوتی دارند. مثلا قیمت مس بیشتر از قیمت فولاد و یا زینک است. پس در اولین مرحله قیمت نمای فلزی را نوع فلزی انتخابی مشخص می کند. اگر به دنبال فلز خوب و مقاوم با قیمت مناسب می گردید؛ نمای کامپوزیت آلومینیوم به خاطر ضخامت کم و ورق گالوانیزه و یا استرچ متال ها که از آهن ساخته می شوند هزینه کمتری دارند.

البته دستگاه های لازم برای اجرا نما هم بر روی هزینه نمای فلزی مشبک تاثیرگذار است. هر چقدر نمای انتخابی پیچیدگی بیشتری داشته باشد، مطمئنا هزینه افزایش پیدا می کند.

اجرای نمای فلزی مشبک

برای اجرای نمای فلزی از روش های مختلف استفاده می شود که با توجه به متریال انتخابی دستگاه های برش سی ان سی انتخاب شده و یا پنل ها توسط دستگاه کنترل عددی به اجرا در می آیند. ابتدا طرح مورد نظر توسط نرم افزارهای خاص طراحی می شود. سپس دستگاه برش با اتصال به رایانه طرح را به اجرا در می آورد. برخی طرح های تکراری را به راحتی می توان توسط دستگاه پانچ تحت فشار ساخت.

 

پیاده سازی نماها برای ساختمان
اجرای نمای فلزی مشبک برای ساختمان

جمع بندی

 

در دنیای امروز ارائه نماهای فلزی برای ساختمان‌‌‌ها بسیار جذاب و متفاوب است. طوری که یک ساختمان با نمای فلزی نسبت به دیگر ساختمان ها متفاوت بنظر می رسد. مخصوصا در ساعات شب که نور ساختما از طرح مشبک نما به بیرون می تابد و زیبایی خیره کننده ای به ساختمان می بخشد. اگر تصمیم دارید ساختمان خود را نسبت به دیگر ساختمان‌ها جذاب نشان دهید پیشنهاد ما استفاده از نمایش فلزی مشبک است. نمای فلزی مشبک به راحتی قابل اجرا در طرح ها و مدل های مختلف است و مزایای منحصر به فردی برای شما نسبت به دیگر نماهای ساختمانی به همراه دارد که در این مطلب با آنها آشنا شدیم.

با وجود ویژگی های منحصر به فرد نمای فلزی یک انتخاب کاملاً متفاوت خواهد بود و مطمئن باشید به هدف تان یعنی خاص بودن خواهید رسید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا