برای اطلاع از قیمت نمای فلزی ساختمان باید ابتدا نوع و جنس نما را مشخص کنید. همچنین انتخاب طرح مورد نظر بر روی قیمت نمای فلزی تاثیر گذار است. نمای فلزی نسبت به دیگر نماها ظاهر کاملا متفاوت و منحصر به فرد به ساختمان می بخشد و موجب می شود ساختمان شما نسبت به دیگر ساختمان‌های اطراف متفاوت و جذاب به نظر . امروزه از فلزات مختلف برای نمای ساختمان استفاده می کنند که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند. مثلاً، فلز مس نسبت به فلزاتی همچون فولاد و گالوانیزه قیمت بیشتری دارد.

حال برای به صورت دقیق‌تر نسبت به قیمت نمای فلزی برای ساختمان مطلع شوید، در ادامه همراه ما باشید.

هزینه لازم برای اجرای نمای فلزی
براورد قیمت نمای فلزی ساختمان

چه عواملی بر روی قیمت نمای فلزی تاثیر گذار است؟

نوع فلز:

اولین عامل تاثیرگذار بر روی نمای ساختمان فلز مورد نظر است.  هر کدام از فلزات دارای قیمت متفاوتی هستند. برخی فلز نسبت دیگر فلزات قیمت بیشتری دارند که موجب می شود هزینه نمای فلزی افزایش پیدا کند. البته باید در انتخاب فلز به آب و هوایی منطقه دقت کافی داشته باشید. چرا که ممکن است برخی فلزات بر اثر تغییر آب و هوای خاصیت خود را از دست دهند.

اگر به دنبال قیمت مناسب نمای فلزی هستید، نمای کامپوزیت آلومینیوم به خاطر داشتن ضخامت کم، نما ورق گالوانیزه، آهن و آلومینیوم هزینه پایین تری نسبت به دیگر فلزات دارند. اما برخی نماهایی که به صورت سه بعدی طراحی می‌شوند، فرآیند طولانی برای اجرا آنها باید طی شود. به همین خاطر، هزینه بالاتری خواهند داشت.

نوع طرح نما:

نمای فلزی ساختمان در طرح ها و انواع مختلف طراحی و ساخته می شود. هر چقدر طرح انتخابی شما برای اجرای نما متفاوت تر و منحصر به فرد تر باشد، مطمئناً هزینه نمای فلزی افزایش پیدا می‌کند. چرا که برای اجرای نمای خاص ساختمان به متریال های مختلف نیاز است. حتی برخی دستگاه ها برای اجرای نمای انتخابی در داخل کشور وجود ندارد و این موضوع موجب می شود قیمت نمای فلزی غیرقابل باور باشد.

متراژ نمای ساختمان:

دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نمای فلزی متراژ نمای ساختمان است. هر چقدر نمای ساختمان وسیع تر، مطمئناً هزینه اجرای نمای ساختمان بیشتر خواهد بود. چرا که نمای فلزی براساس پنل های طراحی شده اجرا می شود و ساختمان های بزرگ به پنل های بیشتری برای پوشش کامل نیاز دارند.

نحوه اجرای نما:

ورق های فلزی با روش‌های مختلفی بر روی ساختمان اجرا می شود. با توجه به متریال فلز روش مناسب انتخاب خواهد شد. هر کدام از روش ها توسط دستگاه ها و ابزارهای به خصوصی اجرا می شود. هر چقدر روش انتخابی پیشرفته تر باشد و کمک کند نمای فلزی به بهترین صورت ممکن به اجرا در آید، مطمئنا هزینه نمایی فلزی افزایش پیدا می‌کند.

انواع فلزات در طراحی نمای
هزینه اجرای نمای فلزی در

 

هزینه نمای فلزی در سال جدید

مسلما نمای فلزی در سال جدید نسبت به سال قدیم بیشتر خواهد بود. هزینه نمای فلزی با توجه به عوامل مختلف مانند کیفیت، جنس ورق و روش نصب بستگی دارد. همچنین اگر طرح انتخابی شما نیاز به دستگاه CNC داشته باشد، مطمئنا اجرای نمای فلزی با کیفیت بسیار بالایی انجام می‌شود و هزینه نمای فلزی افزایش پیدا می‌کند. اما برش با دستگاه لیزر کیفیت کمتری نسبت به دستگاه CNC دارد و هزینه اجرای نمای فلزی مناسب تر خواهد بود.

برای اطلاعات دقیق تر درباره هزینه نمای فلزی در سال جدید می توانید با مشاورین تخصصی در این زمینه تماس بگیرید.

انواع نمای فلزی ساختمان

حال خوب است با نماهای فلزی ساختمان آشنا شوید تا بهتر تصمیم بگیرید کدام فلز برای نمای ساختمان شما مناسب تر است. امروزه برای نمای فلزی ساختمان بیشتر از فلزات آلومینیوم، استیل ضد زنگ، مس، برنج و برنز استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است. البته برخی ویژگی ها در بین فلزات مشترک است. مانند میزان چکش پذیری و استقامت بالا و امکان اجرا به صورت یکپارچه در کل ساختمان.

 

بیشتر بخوانید : نمای دکوراتیو فلزی از طراحی تا اجرا در معماری ساختمان

 

نمای ساختمان با فولاد ضد زنگ 

فولاد ضد زنگ یکی از بهترین فلزات برای نمای ساختمان است که دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی از خود نشان می دهد. ماندگاری این فلز موجب شده است بسیاری از کاربران برای محافظت از ساختمان های خود فولاد را انتخاب کنند. فولاد ضد زنگ با داشتن ظاهر براق و مدرن انتخاب ایده آلی است، مخصوصاً کسانی که دوست دارند نمای ساختمان‌شان متفاوت و خیره کننده نسبت به دیگر ساختمان ها به نظر برسد.

نمای ساختمان با مس

یکی از فلزات زیبا و بسیار منحصر به فردی مس است. مس برخلاف دیگر فلزات جذابیت فوق العاده ای به نمای ساختمان هدیه می دهد که با تغییر رنگ دادن گزینه متفاوتی برای نمای ساختمان به حساب می آید. در واقع  مشکل اکسید شدن فلز مس  به عنوان یک حسن هم شناخته می شود. اکسید شدن این فلز نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه زیبایی نمای ساختمان را چند برابر خواهد کرد. این فلز در کنار تغییر رنگ دادن دارای طول عمر مناسبی است و به مرور زمان دچار آسیب و خوردگی نمی شود. همچنین با داشتن وزن کم و مقاومت بالا گزینه مناسبی برای نمای ساختمان های بزرگ است.

جالب است بدانید این فلز دارای قدمت بسیاری در زمینه ساختمان سازی و از قدیم به عنوان نمای خاص برای ساختمان‌ها استفاده می شد.

نمای ساختمان با آلومینیوم جزء محبوب ترین نمای فلزی

نمای آلومینیومی یکی از محبوب ترین نماها در بین فلزات مختلف شناخته شده است. آلومینیوم به خاطر داشتن وزن کم و شکل پذیری بسیار راحت توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. این فلز دارای ویژگی های منحصر به فردی است و به راحتی برای نمای ساختمان به اجرا در می آید. طراحان از فلز آلومینیوم برای اجرای نماهای فلزی طرح دار، مشبک و روزنه دار استفاده می کنند تا نمای متفاوتی برای ساختمان به اجرا در آورند.

نمای ساختمان با آلومینیم
نحوه قیمت گذاری برای نمای فلزی

نمای ساختمان با برنج

اگر به دنبال رنگ زیبا و جذابی برای نمای ساختمان هستید، از جذابیت فلز برنج غافل نشوید. فلز برنج با داشتن رنگ بسیار زیبا نمای زیبایی برای ساختمان شما خلق می کند. زیبای این فلز توجه اکثر اشخاصی به دکوراسیون مدرن علاقه مند را به خود جلب کرده است. شما هم می توانید با مشاهده نمونه نماهای ساخته شده از فلز برنج به میزان زیبایی این فلز پی ببرید.

جمع بندی

کاملا متوجه شدید، هزینه نمای فلزی غیر قابل پیش بینی است. زمانی که این روش برای ساختمان‌های مختلف اجرا ، هر کدام از ساختمان ها دارای طرح های مختلفی هستند و نمای فلزی با توجه به طرح انتخابی هزینه متفاوتی خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا