آفتابگیر پنجره یا شیدر از قدیم به عنوان پنجره هایی کرکره ای شناخته می شود. اگر به دنبال راهکاری هستید که از تابش مستقیم نور به داخل ساختمان جلوگیری کنید، در حالی که نور متعادلی در فضا وجود داشته باشد و همچنین تهویه هوا به بهترین روش ممکن صورت گیرد؛ آفتابگیر پنجره یا همان شیدر بهترین راه است. خیلی ها فکر می کنند، شیدر یا لوور تنها برای ساختمان های بلند تجاری مناسب است. اما امروزه با به کار بردن تکنولوژی های خاص و جذاب برای ساخت آفتابگیر پنجره استفاده از آن را بسیار دوست داشتنی کرده است. در واقع آفتابگیر پنجره در طرح ها، مدل ها و متریال های مختلف قابل اجرا است و از نظر زیبایی ظاهری کاملا متفاوت به نمای ساختمان و فضا داخلی می بخشد که هر کسی از دیدن آن به شوق می آید.

البته جالب است بدانید شیدر یا آفتابگیرنه تنها برای پنجره بلکه برای قسمت های مختلف ساختمان مانند ایوان، بالکن و دیگر قسمت ها بسیار کاربردی است.

مزایا و کاربرد لوور
مزایا و کاربرد لوور

مزایای آفتابگیر پنجره چیست؟ آیا واقعا این محصول کاربردی است یا نه؟

آفتابگیر پنجره به توجه به مترال مورد نظر دارای مزایای مختلفی است. امروزه پنجره های شیدر یا لوور در انواع لوورشیشه ای، لوور آلومینیومی و یا لوورچوبی ساخته می شود، که با توجه به سلیقه تان و دکوراسیون داخلی نمای ساختمان می توانید هر کدام را انتخاب کنید. هر کدام از پنجره های شیدر برای منحرف کردن تابش مستقیم خورشید به داخل طراحی شده اند که در فصول گرم سال موجب جریان خنک هوا در داخل ساختمان می شود.

خیلی ها تصور می کنند نحوه نگهداری و تمیز کردن آفتابگیر سخت است. اما به راحتی می توان قسمت بیرونی پنجره را از داخل خانه تمیز کرد. همچنین با روی کار آمدن ابزارهای جدید  نحوه تمیز کردن پنجره های آفتابگیر بسیار راحت تر از قبل شده است

کاربردهای  آفتابگیر پنجره چیست؟ با کاربردهای فراتر از زیبایی این  محصول آشنا شوید

آفتابگیر پنجره علاوه بر زیبایی ظاهری کاربردهای بسیار مهمی دارد که مهمترین کاربرد آن در حفاظت از محیط زیست از متریال هایی که برای این محصول به کار می‌رود، همگی سازگار با محیط زیست هستند و قابل بازیافت می باشند. وجود المانهای افقی و عمودی پنجره های کرکره ای موجب می شود، جریان هوا بدون هیچ محدودیتی وارد خانه شود. علاوه بر این امروزه با بکارگیری طرح منحصر به فرد شیدر تمیز کردن آنها بسیار آسان است. انتخاب خوبی برای اتاق های روبه آفتاب می باشد مخصوصاً در مناطق آب و هوایی گرم وجود پنجره های آفتابگیر هوای خنک را به سمت بالا هدایت می کند و مصرف انرژی را تا حدودی کاهش می دهند.

 

بیشتر بخوانید : آیا محفظه آفتابگیر ساختمان در تامین نور طبیعی موثر است؟

 

 پنجره آفتاب گیر چگونه باعث کاهش مصرف انرژی می شود؟

زمانی که تیغه های پنجره آفتابگیر را به سمت سقف بچرخانید هوای خنک به سمت بالا هدایت می‌شود و هوای گرم فضای داخلی کاهش پیدا میکند وجود چنین شرایطی کمک می‌کند، شما از وسایل سرمایشی کمتر استفاده کنید.  پیشنهاد می کنیم پنجره های آفتابگیر را در قسمت بالا قرار دهید تا هوای گرم بهتر خارج شود یا در پایین آن قرار دهید تا هوای خنک وارد قسمت پایین شود.

همچنین مدل پنجره ها برای حفظ حریم خصوصی در اماکن اداری تجاری و حتی خانه بسیار مناسب است.

انتخاب پنجره آفتابگیر متناسب با فضای داخلی

پنجره های لوور یا  شیدر در طرح های متنوعی طراحی و ساخته می شوند که در موارد زیر برای شما بیان کردیم تا بتوانیم متناسب با فضای داخلی بهترین مدل پنجره آفتابگیر را انتخاب کنید. پنجره آفتابگیر آستانه یا سقف این مدل پنجره جریان هوا در شرایط آب و هوای گرم حداکثر می رساند و موجب می شود هوای گرم اتاق به راحتی از پنجره راهی به بیرون پیدا کند.

انتخاب لوور یا شیدر مناسب برای ساختمان
انتخاب لوور یا شیدر مناسب برای ساختمان

 پنجره آفتابگیر باریک:

این مدل پنجره برای تهویه هوا سرویس های بهداشتی و حمام بهترین انتخاب است. لوور شیشه ای این مدل با توجه به  گردش بیشتر برای حفظ حریم خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد که برخی متریال های به کار رفته برای این موضوع گزینه مناسبی برای عایق حرارتی می باشد.

 پنجره آفتابگیر کنترلی:

طریقه های پنجره آفتابگیر کنترلی به راحتی پایین و بالا می شود تا بتوانید متناسب با نیازتان مدل پنجره را تغییر دهید یا به طور کلی تیغه‌های پنجره را باز کنید تا هوا تازه وارد فضای داخلی شود.

 خرید لوور یا شیدر متناسب با نیازتان

قبل از خرید شیدر باید نیازهای خود را مورد بررسی قرار دهید و دلیل خود را از خرید این محصول مشخص کنید. همچنین فضایی که قرار است لوور در آن تعبیه شود هم در انتخاب نوع پنجره بسیار تاثیرگذار است. مثلاً نوع پنجره آفتابگیر در اتاق خواب با مدل پنجره را که ممکن است به دلیل استفاده این محصول برای هر یک از فضاهای خانه متفاوت باشد. پس برای انتخاب قطعی پیشنهاد می کنیم از مشاورین حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره ی شیدر، لوور یا آفتابگیر

 نصب پنجره آفتابگیر چگونه است؟

پنجره های آفتابگیر از متریال های مختلف ساخته می شود. مانند شیشه، آلومینیوم، مس، شیشه و غیره. پس اجرا و نصب هر کدام با یکدیگر متفاوت است. اما در کنار انتخاب نوع و جنس آفتابگیر باید به استحکام و دوام این محصول توجه ویژه داشته باشید. یکی از بهترین جنس های آفتابگیر پنجره آلومینیوم است، که مورد انتخاب بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. البته جنس شیشه ای لوور هم زیبایی پنجره را چند برابر می کند.

اجرای هر کدام از مدل های شیدر یا لوور متفاوت است که برای این کار بهتر است، بهترین متخصصین این زمینه کمک بگیرید. اگر به صورت کاربردی این محصول را اجرا کنید؛ بی شک بهترین استفاده را از آن مشاهده می کنید.

همچنین برای اطلاع از قیمت  لوور باید ابتدا مدل و متریال آن را انتخاب کنید. بنابراین به طور دقیق نمی توان قیمت ثابتی برای این محصول بیان کنیم. قیمت آفتابگیر پنجره براساس طراحی، ابعاد، نوع و کیفیت آن تعیین می شود.

نصب آفتابگیر برای ساختمان
نصب آفتابگیر برای ساختمان

جمع بندی

این روزها اجرای شیدر در نمای جذاب و متفاوت نمای داخلی و خارجی ساختمان نقش موثری ایفا می کند. علاوه بر این که نمای کاملی از بیرون را به نمایش می گذارد. گزینه مناسبی برای محافظت از حریم خصوص و افزایش امنیت کودکان و حیوانات خانگی است. شما می توانید با توجه به فضای داخلی خانه و قسمت های مختلف آن از زیبایی و شیک بودن این محصول بهره مند شوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا