فلاشینگ نما ابزاری است که در قسمت های مختلف ساختمان به کار می‌رود و هدف آن آب بندی نمای ساختمان است. پس اگر به دنبال یک پوشش فلزی برای نمای ساختمان خود هستید که هم نمای ساختمانتان ظاهری جذاب تر داشته باشد و هم به خوبی از آن در برابر شرایط آب و هوایی محافظت شود از تاثیرات فلاشینگ نما غافل نشوید. این سازه از موادی ساخته می‌شود که نمای ساختمان را در برابر نفوذ آب و رطوبت به خوبی محافظت می کند. بهترین گزینه برای اجرای فلاشینگ قسمت هایی است که نمای ساختمان در خطر نشت و جذب رطوبت قرار دارد.

ظراحی و اجرای فلاشینگ نما در متارک
ظراحی و اجرای فلاشینگ نما در متارک

 

مجموعه متارک یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه طراحی و اجرای فلاشینگ است که این مطلب با ویژگی های خاص فلاشینگ نما متارک آشنا می شوید:

1.قابل اجرا در قسمت های مختلف ساختمان، از پوشش سقف تا شیروانی

فلاشینگ سازه ای است که برای پوشاندن سطح دیوارهای مختلف استفاده می‌شود که در موارد زیر قسمت های پرکاربرد را نام می بریم:

  • روی دیوار
  • قسمت شیروانی
  • سقف پارکینگ و آلاچیق
  • پوشش سقف نورگیر
  • قسمت پیشانی ساختمان
  • قسمت بام انبارها، کارگاه‌های صنعتی، سالن های ورزشی، پاساژها، استخر، گلخانه ها
  • پارتیشن بندی داخلی محیط های اداری تجاری و محوطه های ورزشی

 

بیشتر بخوانید : تجربیات مجموعه متارک در طراحی و پیاده سازی انواع فلاشینگ

 

2. قابل اجرا در مدل های مختلف

فلاشینگ نما سازه بسیار نازکی است که برای پوشاندن درزهایی از ساختمان به کار می رود تا احتمال ورود رطوبت به نما به صفر برسد. این سازه توسط مجموعه متارک در انواع مختلف برای هدف متفاوت طراحی و ساخته می شود.

 فلاشینگ نمای بیرونی ساختمان:

فلاشینگ نمای بیرونی ساختمان از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان و دیوارهای دور تا دور پشت بام و لبه جلویی پنجره ها به خوبی جلوگیری می کند این مدل فلاشینگ در معرض نور خورشید قرار دارد بنابراین باید از متریالی ساخته شود که در برابر نور خورشید مقاوم باشد و خیلی زود دچار فرسودگی نشود.

 فلاشینگ داخلی نمای ساختمان:

این مدل ماشین در داخل دیواره کار گذاشته می شود تا آبی که به دیوار نفوذ کرده از این طریق تخلیه شود فلاشینگ داخل نما در قسمتهایی از دیوار کار گذاشته می شود که امکان نفوذ آب در آن قسمت زیاد است مانند درب ورودی برامدگی بالای پنجره و هر برجستگی که در قسمتهای دیوار ساختمان ایجاد می شود.

 

فلاشینگ نمای پنجره
فلاشینگ نمای پنجره

3. نصب حرفه ای فلاشینگ نما

زمانی فلاشینگ نمای ساختمان به بهترین صورت ممکن اجرا می‌شود که مقدمات قبل از کار به طور دقیق صورت گیرد. در واقع نصاب مجموعه متارک فلاشینگ نما موظف است کل ساختمان را چک کند و با دقت دیوارها، اتصالات، سقف ها و پنجره ها را بررسی نماید تا هرچه کم و کاستی در اجرای نمای ساختمان وجود دارد را شناسایی کند. چرا که در صورت عدم انجام مقدمات قبل از نصب فلاشینگ به صورت دقیق به خوبی نمی توان نمای ساختمان را در برابر رطوبت و بارش باران محافظت نمود.

4. اجرا فلاشینگ با توجه به نمای ساختمان

نکته دیگری که در نصب فلاشینگ وجود دارد، نوع نمای ساختمان است. مثلاً، نمای آجری پیچیدگی بیشتری  نسبت به نمای سنگی در در برابر نفوذ رطوبت دارد و سخت تر می توان از نمای آجری را در برابر رطوبت محافظت نمود. پس ابتدا نمای‌ ساختمان باید عاری از هرگونه مشکل باشد تا بتوان  فلاشینگ نما را به صورت بهترین نصب نمود و در نصب آن نوع نما بسیار اهمیت دارد.

 

5. اجرای مراحل نصب فلاشینگ نما به طور دقیق

مجموعه متارک برای حرفه ای نشان دادن فعالیت خود مراحل نصب فلاشینگ به صورت دقیق انجام می دهید. نحوه نصب براساس مراحل زیر است:

انجام اقدامات زیرسازی:

در اولین مرحله باید محل انتخاب شده برای نصب فلاشینگ توسط مصالح ساختمانی کامل از صاف و محکم شود. این مرحله به نام مرحله زیرسازی برای اجرای فلاشینگ شناخته می‌شود. اگر تصمیم دارید فلاشینگ نما را برای پشت بام یا جلو پنجره نصب کنید باید یک شیب ملایم  برای دیوار پشت بام به سمت داخل و برای قسمت جلوی پنجره شیب به سمت بیرون ایجاد شود.

شروع نصب فلاشینگ نما:

نصب فلاشینگ باید کاملا اصولی انجام شود. مهم ترین نکته ای که در اجرای آن وجود دارد این است که باید لبه خارجی فلاشینگ حدود ۳ الی ۵ سانتی متر با دیواره ساختمان فاصله داشته باشد تا قطرات باران و رطوبت با نمای ساختمان تماس نداشته باشند.

 برقراری اتصال فلاشینگ با نمای ساختمان:

روش های مختلفی برای نصب فلاشینگ نما وجود دارد که محکم ترین روش برقراری اتصال قطعات به وسیله جوشکاری است. البته از راه های دیگری مانند چسب آکواریوم، بتونه و رنگ برای برقراری اتصال و آب بندی استفاده می شود.

 

بیشتر بخوانید : فلاشینگ چیست ؟ کاربرد ورق فلاشینگ در ساختمان

 

6. تحویل یک ساختمان ایمن و اصولی

هر شخصی دوست دارد ساختمانی که می سازد یا در ساختمانی که زندگی می کند با انجام راه‌ حل‌های مناسب از ایجاد آسیب به ساختمان خود جلوگیری کنند. اجرای فلاشینگ نما توسط متارک یکی از مهم‌ترین راه حل ها برای پیشگیری از آسیب دیدگی نمای ساختمان است که به صورت کاملا ایمن و اصولی طراحی شده. این روش برای مناطقی که آب و هوای مرطوب حکم فرماست، بهترین انتخاب است. اگر به نمونه های اجرایی فلاشینگ نما دقت کنید کاملا متوجه می‌شوید که ساختمان در برابر حفظ رطوبت کاملا ایمن است و آسیب دیدگی در نمای ساختمان بر اثر رطوبت مشاهده نمی شود.

7. تعیین قیمت فلاشینگ نما براساس مدل و متریال به کار رفته

قیمت فلاشینگ در مجموعه متارک نما را براساس مدل و متریال انتخابی مشخص می کند. بنابراین هزینه فلاشینگ نما کاملا متفاوت است. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار می گیرد هزینه منطقی برای این محصول مشخص کند. به همین خاطر توانسته به خوبی رضایت مشتریان را جلب کند. اگر می خواهید اطلاع دقیقی در مورد قیمت فلاشینگ کسب کنید با مشاورین فروش تماس بگیرید.

مراحل نصب فلاشینگ
مراحل نصب فلاشینگ

 جمع بندی

فلاشینگ نما برای ساختمان مزایای مختلفی دارد و از جنس و مدل های مختلف طراحی و ساخته می شود. اما نکته ای که بسیار مهم است و کمک می کند در صورت اجرای این سازه بهترین نتیجه را مشاهده کنید انتخاب شرکت خدماتی است. در واقع شرکتی می تواند به شما خدمات منحصر به فردی در زمینه اجرای فلاشینگ نما ارائه دهد که در این زمینه مهارت کافی را کسب کرده و با داشتن کادری مجرب و حرفه ای و فراهم کردن به روز ترین ابزار و تجهیزات آماده خدمت رسانی می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا