فلاشینگ نما ساختمان یکی از راهکارهای جذاب و پرطرفدار جهت حفظ ساختمان است که بر اساس سلیقه شخص در ابعاد و ضخامت های گوناگون ساخته می‌شود و در قسمت های مختلف ساختمان به کار می رود. آیا به دنبال راهکاری منحصر به فرد برای مراقبت از نمای ساختمان هستید و دوست دارید زیبایی نمای ساختمان تان سالیان سال محفوظ بماند؟ اگر جوابتان مثبت است، پس در این مطلب همراه ما باشید. اجرای فلاشینگ نما به صورت پوشش‌های شکل داده شده است که معمولا جنس آن ورق‌های گالوانیزه می باشد تا در کنار زیباسازی از نمای ساختمان به خوبی محافظت می کند.

حال برای انتخاب دقیق بهتر است با کاربرد فلاشینگ نما در ساختمان آشنا شوید.

 به کار بردن فلاشینگ نما در گوشه و کار ساختمان

خیلی ها به زیبایی ساختمان شان اهمیت می دهند و دوست دارند در کنار این که مصالح و متریال های مختلف و گران قیمت ساختمانی را استفاده می‌کنند، راهکاری برای محافظت از آن داشته باشند. فلاشینگ یکی از راه حل های ساده محافظت از نمای ساختمان است که در گوشه و کنار ساختمان به کار می رود. این سازه از پوشش‌های خم شده آماده به صورت پیشفرض آماده ساخته می شود.

این وسیله بسیار کاربردی است و در قسمت های مختلف ساختمان به منظور اهداف متفاوت به کار می رود که یکی از مهم ترین کاربرد فلاشینگ نما ساختمان، عایق کاری و درز بندی است. کاربردهای دیگر فلاشینگ را در موارد زیر نام بردیم:

  • کاور کردن سقف ساختمان پوشش
  • اتصال دو دیوار
  • به کاربردن در لبه پنجره ها به منظور حفاظت از پنجره در برابر شرایط آب و هوایی و بارش باران و جلوگیری از نفوذ باران به درون ساختمان
  • قرارگیری فلاشینگ در تیزتاج ساختمان و جانپناه ها

 یک سازه شیروانی عالی با فلاشینگ نما

یکی از کاربردهای جذاب فلاشینگ نما ساختمان استفاده از آن برای سازه های شیروانی است. بیشتر معماران از فلاشینگ در قسمت های فلزی و زیر صفحات شیروانی استفاده می کنند تا به خوبی از ورود آب به داخل شیروانی جلوگیری شود و هم از نظر زیبایی شیروانی منحصر به فرد جلوه دهد.

 

یک سازه شیروانی عالی با فلاشینگ نما
یک سازه شیروانی عالی با فلاشینگ نما

 ایده جذاب برای پوشش سقف نورگیر

دیگر کاربرد فلاشینگ نما ساختمان استفاده از آن به عنوان پوشش سقف نورگیر است. در این مواقع از فلاشینگ هایی که به جنس پلی کربنات با فایبر گلاس هستند، استفاده می شود. مطمئناً این نوع  فلاشینگ را در اجرای سقف پارکینگ های سرباز و آلاچیق مشاهده نموده اید که  به راحتی در هر رنگ دلخواه قابل اجراست.

 پوشش سقف انواع سوله ها و انبار ها با فلاشینگ نما

اگر نمی دانید، سوله، انبار، استخر سرباز و یا هر مکانی که نیاز دارید سقف آن در راحت تر شکل ممکن پوشانده شود، پیشنهاد ما فلاشینگ است. با استفاده از این ابزار  به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن می توانید یک پوشش سقف برای مکان مورد نظر خود ایجاد کنید؛ بدون این که بابت ورود آب باران و تغییرات آب و هوایی نگران باشید. همچنین فلاشینگ برای اجرای پوشش کارخانه ها، گلخانه ها و حتی پاساژ ها و سالن های ورزشی استفاده می شود. معمولا این نوع فلاشینگ از ورق های فلزی و ساندویچ پانل ساخته می شود.

 

بیشتر بخوانید : ۷ ویژگی مهم فلاشینگ نما طراحی شده در مجموعه متارک

 

پارتیشن بندی محیط اداری و افزایش راندمان کاری

خیلی اوقات فضای بزرگ ساختمان های اداری-تجاری و دیگر محوطه ها باید در سریع ترین زمان ممکن به قسمت های مختلف تقسیم شود. یکی از راه حل های موجود برای پارتیشن بندی استفاده از فلاشینگ نما است. فلاشینگ نما نسبت به دیگر اقدامات ساختمانی زودتر به اجرا می آید و فضای کمتری از محیط را اشغال می کندو بنابراین با این سازه بهتر می‌توانید یک فضا را به قسمت‌های مختلف تقسیم بندی کنید.

معمولا برای پارتیشن بندی داخلی از ساندویچ پانل به عنوان فلاشینگ استفاده می شود. ساندویچ پانل از ورق های آب بندی شده که هم از نظر زیبایی جذاب هستند و هم مقاومت خوبی دارند ساخته می شود.

 درزهای ساختمان را به راحتی با درپوش بپوشانید.

جالب است بدانید، فلاشینگ نما ساختمان حتی برای پوشاندن درزها هم به کار می‌آید. این سازه برای پوشش درزها در زاویه های مختلف طراحی و ساخته می شود. به همین خاطر، به خوبی مانند یک در پوش عمل می کند.

 انواع فلاشینگ، این سازه پرکاربرد در نمای ساختمان

حال برای این که از فلاشینگ استفاده کاربردی داشته باشید بهتر است با انواع آن آشنا شوید:

 

انواع فلاشینگ نما ها
انواع فلاشینگ نما ها

فلاشینگ هلالی، پرطرفدارترین مدل این سازه: 

یکی از پرکاربردترین مدل‌های فلاشینگ، فلاشینگ هلالی است. همانطور که از اسم این مدل مشخص است، به شکل هلالی در  اندازه و ابعاد مختلف با ورق گالوانیزه ساخته می شود. خیلی از معماران و سازنده های ساختمان برای زیبا و منحصر به فرد جلوه دادن نما از فلاشینگ هلالی استفاده می کنند. این مدل سازه در کنار این که زیبایی خاص و جذابی به ساختمان القا می کند، یک پوشش دهنده بسیار محکم برای شیروانی به حساب می آید.

 فلاشینگ نمای آینه، قابل اجرا در رنگ های مختلف و جذاب

فلاشینگ نمای آینه به دلیل ساخته شدن از متریال خاص به عنوان سقف شیروانی به کار می رود. این مدل سازه را می‌توان در رنگ های خاص و مورد علاقه تان به اجرا در آورید.

 فلاشینگ پله دار، طراحی شده به شکل پله پله

فلاشینگ پله دار به دلیل طراحی پله ای به عنوان یک نمای ساده و در عین حال زیبا شناخته می شود که بیشتر برای پوشش دهی سقف شیروانی به کار می رود. فلاشینگ پله دار را می توان  به تعداد پله های دلخواه و اندازه های مختلف تهیه نمود.

 قیمت اجرا فلاشینگ در نمای ساختمان چقدر است؟ 

قیمت اجرای فلاشینگ نما ساختمان به عوامل مختلفی مانند ضخامت، ابعاد، نوع ورق و همچنین مدل خم بستگی دارد. برای اطلاعات دقیق تر می توانید با کارشناسان مربوط به فروش فلاشینگ در نمای ساختمان تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید :  ۶ نمونه از فلاشینگ روی دیوار در ساختمان ها

 

 جمع بندی

ساخت فلاشینگ نما ساختمان توسط شرکت های مختلف دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان انجام می شود که برای اجرای این سازه به بهترین صورت ممکن توصیه می‌کنیم  قبل از هر کاری نسبت به اعتبار شرکت مطمئن شوید. در این شرایط هم می توانید از مشاوره خصوصی شرکت مورد نظر استفاده کنید و هم خیالتان بابت نوع متریال راحت خواهد بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا