فلاشینگ روی دیوار در ساختمان ها به منظور یک پوشش فلزی به کار می رود. بعد از اجرای ساندویچ پانل یا ورق گالوانیزه برای پوشاندن نقاط اتصال سقف و دیوار و  و یا دو دیوار متصل به هم از فلاشینگ استفاده می شود. فلاشینگ با توجه به نبشی های محل مورد نظر در انواع و اندازه های مختلف قابل طراحی و ساخت است. البته می توان از نمونه های پیش فرض ساخته شده برای اجرای فلاشینگ  برای دیوار ساختمان استفاده نمود.

حال اگر تصمیم گرفته اید فلاشینگ  را برای دیوار ساختمان خود اجرا کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا با انواع فلاشینگ ها آشنا شوید.

انواع فلاشینگ رو دیوار

1.فلاشینگ نبشی با زاویه ۹۰ درجه مخصوص گوشه های کار

فلاشینگ نبشی طراحی شده به صورت L در دو نوع داخلی و بیرونی ساخته می شود. این مدل فلاشینگ روی دیوار مخصوص گوشه های کار طراحی شده است. زمانی که دو دیوار به دیگر وصل می شوند، فلاشینگ بین دو دیوار قرار می گیرد. مدل داخلی برای نمای داخلی و مدل بیرونی برای نمای خارجی اختصاص داده شده که برای پوشاندن نقاط اتصال دیوارهای سقف به صورت افقی از داخل یا خارج نصب می‌شوند.

این مدل فلاشینگ هم برای پوشش اتصال دیوارها مناسب است و هم با اجرای رنگ مناسب با دکوراسیون داخلی و خارجی زیبایی نمای ساختمان را دو چندان می کند. معمولا یک سانت از لبه نبشی ها به داخل یا خارج خم می‌شود تا هم فلاشینگ کاملاً محکم نصب و هم زیبایی نمای ساختمان بیشتر شود.

فلاشینگ دیوار با زاویه 90 درجه
فلاشینگ دیوار با زاویه 90 درجه

2.پرمخاطب‌ترین فلاشینگ روی دیوار، فلاشینگ مدل U

فلاشینگ U یکی از پرمخاطب مدل فلاشینگ روی دیوار است که به منظور پوشش دهی کامل حاشیه های ساندویچ پانل به کار می رود. حتی اگر دیواره موردنظر شما کوتاه باشد می توانید از فلاشینگ U به جای آهن کشی استفاده کنید. هنگام اجرایی فلاشینگ رو بر روی دیوار ضلع داخلی آن به سقف یا کف دیوار پیچ می شود و ساندویچ پانل دیواری در داخل فلاشینگ تعبیه شده و پرچ می شود. شکل ظاهری فلاشینگ U به گونه ای است که به صورت ۹۰ درجه خمکاری شده و حدود یک سانت از لبه های دو طرف کار به داخل برگردانده شده است.

3.فلاشینگ بام جایگزین بسیار مناسب قرنیز

اجرای فلاشینگ بام برای دیوارهای پشت بام ساختمان موجب ایجاد تحمل شگفتی در اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد شده است. چرا که قبلا بر روی دیوارهای پشت بام از پوشش سنگ به عنوان قرنیز استفاده می کردند و مشکلاتی مانند ترک خوردن سنگ بر اثر تغییر آب و هوایی به وجود آمد. اما حالا با به کاربردن فلاشینگ به عنوان قرنیز بر روی دیوارهای پشت بام دیگر مشکل شکستگی وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید : صفر تا صد نصب فلاشینگ نما

 

6 تا از نمونه های پرکاربرد فلاشینگ روی دیوار

در موارد زیر به نمونه های اجرایی فلاشینگ روی دیوار می پردازیم:

  • اجرای فلاشینگ روی دیواره پنجره جهت آب بندی و پیشگیری از ریزش برف و باران بر روی شیشه و نمای داخلی ساختمان
  • فلاشینگ روی دیوار پشت بام به منظور جان پناه دور پشت بام اجرا می شود.
  • فلاشینگ نما به منظور پوشش دو سطح مجزا
  • اجرای فلاشینگ نما بر روی پیشانی ساختمان
  • اجرای فلاشینگ نما بر روی دیوارهای احاطه شده ساختمان
  • اجرای گسترده فلاشینگ نما بر روی دیوارهای انبارها، کارخانجات، کارگاه‌های صنعتی، سالن ورزشی و گلخانه‌های پرورش گل و گیاه و …

نحوه اجرای فلاشینگ روی دیوار

نحوه نصب فلاشینگ روی دیوار چگونه است؟ اکثر مشتریان قبل از اجرای این سازه در مورد چگونگی نصب آن سوال می پرسند. این سازه ساختمانی نسبت به دیگر سازها مراحل خاصی ندارد و می‌توانید بدون هیچ دغدغه ای اجرای آن را به متخصصین این زمینه بسپارید.

در اولین مرحله نصب باید زیرسازی کار به صورت احسن انجام شود. اکثر اوقات برای اجرای فلاشینگ دیواری شیب ملایمی ایجاد می کنند تا هنگام تغییرات آب و هوایی مسیر آب باران به داخل ساختمان نباشد و هیچ رطوبتی بر دیوار باقی نمی ماند. سپس بعد از قرارگیری فلاشینگ بر روی دیوار از ابزارهای مخصوصی برای پیچ ‌مهره کردن آن بر روی ورق گالوانیزه استفاده می کنند. اجرای فلاشینگ نما در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد؛ تنها کافی است اندازه و ابعاد ساخت فلاشینگ را به صورت دقیق مشخص کنید.

اجرای فلاشینگ

درپوش فلزی روی دیوار چقدر است؟ 

قیمت درپوش فلزی با توجه به ابعاد دیوار مشخص می شود. همچنین متراژ دیوار هم بر روی قیمت این ابزار ساختمانی تاثیر گذار است. حال برای اطلاعات دقیق درباره قیمت فلاشینگ می توانید با مشاورین تخصصی این زمینه تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : تجربیات مجموعه متارک در طراحی و پیاده سازی انواع فلاشینگ

 

نتیجه گیری

فلاشینگ بر روی دیوارهای مختلف ساختمانی قابل اجراست که هم از نظر زیبایی گزینه بسیار مناسبی است و هم از نظر عمکلردی که برای حفظ نمای ساختمان به همراه دارد.اگر حس می کنید، نمای دیوارهایتان جذابیت خود را از دست داده و نیاز به قرنیز دارد، پیشنهاد می کنیم بجای دیگر روش ها از فلاشینگ استفاده کنید. چرا که فلاشینگ روی دیوار نیاز به تعمیر را تعویض ندارد و نسبت به دیگر قرنیزها مستحکم تر و مقاوم تر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر مشاورین متارک پاسخگوی شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا