طراحی فلاشینگ در مجموعه متارک به گونه ای است که تمام مشتریان این سازه را به عنوان یک تیر در نظر می گیرند و دو هدف را نشانه می زنند. فلاشینگ نما پوشش فلزی است که بر روی سطح خارجی دیواره های ساختمان جهت محافظت از ساختمان در برابر تغییرات آب و هوایی اجرا می شود. این سازه با هدف آب بندی نمای ساختمان و پنهان نمودن سازه های شیروانی استفاده می شود و با متریال های مختلف قابل اجرا می باشد. فلاشینگ بر خلاف تصور خیلی ها مزیت های بسیاری دارد و در کنار پوشاندن نقاط های مختلف ساختمان به زیبایی نما هم می افزاید.

حال برای این که در مورد طراحی فلاشینگ در مجموعه متارک اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ در این مطلب همراه ما باشید.

اجرای انواع فلاشینگ در مجموعه متارک

اولین ویژگی که محصول فلاشینگ مجموعه متارک مورد توجه قرار می‌گیرد، اجرای این سازه در انواع و طرح های مختلف است. فلاشینگ در انواع و مدل های مختلف با توجه به سلیقه و کاربردی که قرار است از آن استفاده شود، به اجرا در می آید. جالب است بدانید فلاشینگ را در مجموعه متارک می توانید در هر نوع و رنگی سفارش دهید و متناسب با نمای ساختمانتان به اجرا درآورید.

طراحی فلاشینگ در متارک
طراحی فلاشینگ در متارک

 

در ادامه با انواع فلاشینگ و نحوه اجرای هر یک از آن ها آشنا می شوید:

1. طراحی فلاشینگ مدل U با استحکام و مقاومت بالا

فلاشینگ مدل U طراحی‌شده در مجموعه متارک به شکل حروف U شکل داده شده  و زاویه ۹۰ درجه دارد. این مجموعه تمام تلاش خود را انجام می دهد تا لبه های خم شده به سمت داخل  با ظرافت کامل اجرا شود و هنگام اجرای آن در قسمت های مختلف درزهای ساختمان دچار موج نمی‌شوند. علاوه بر ویژگی های زیبایی ظاهری ساختمان را هم دوچندان می کند.

مهم ترین ویژگی فلاشینگ مدل U استحکام و مقاومت بالای آن است. همچنین این مدل را می‌توانید در ابعاد و رنگ های مختلف سفارش دهید.

2. فلاشینگ مدل نبشی اجرا در ضخامت های مختلف

فلاشینگ مدل نبشی همانطور که از اسمش پیداست، به صورت لبه خم شده به داخل یا خارج طراحی می شود. این مدل فلاشینگ در مجموعه متارک کاملا با استحکام بالا و زیبایی خاص اجرا می شود و امکان رنگ آمیزی آن به رنگ دلخواه وجود دارد.

 

3. طراحی فلاشینگ مدل سه پله، هدف جلوگیری از پوسیدگی نما

فلاشینگ سه پله هم مانند دیگر مدل ها طراحی شبیه به اسمش دارد که به صورت 90 درجه تولید و اجرا می شود. این مدل بیشتر برای پیشگیری از نفوذ رطوبت به نما ساختمان به کار می رود. همچنین مانند دیگر فلاشینگ ها در اندازه و رنگ های مختلف قابل سفارش است و براساس ناحیه مورد نظر ساخته می شود.

4. طراحی فلاشینگ تاج مخصوص آب بندی ساختمان

مهم ترین ویژگی فلاشینگ تاج اجرا در زاویه های مختلف است. این مدل به سه بخش رویه، فوم درزگیر و فلاشینگ زیره تقسیم می شود و بخاطر طراحی برای اهداف مختلف مانند آب بندی و پوشش موج ساندویچ پانل به کار می رود.

این مدل، در رنگ، طرح و اندازه های مختلف تولید می شود و طرفداران بسیاری دارد.

 

بیشتر بخوانید : ۶ نمونه از فلاشینگ روی دیوار در ساختمان ها

 

نحوه اجرای فلاشینگ نما

بعد از انتخاب مدل فلاشینگ نوبت به اجرای فلاشینگ می‌رسد. اجرای فلاشینگ با توجه به مدل انتخابی مراحل خاص خود را طی می‌کند. اما موارد زیر اصلی‌ترین مراحل آن را با یکدیگر بررسی کنیم:

مرحله اول: مجموعه متارکه در اولین مرحله اقدامات زیر سازی را انجام می دهد تا فلاشینگ با استحکام بالا بر روی نما به اجرا در آید. انجام زیرسازی معمولاً با مصالح ساختمانی صورت می گیرد. تنها نکته مهمی که باید رعایت شود، ایجاد شیب ملایم است تا آب باران به سمت داخل خانه جریان پیدا نکند.

مرحله دوم: معمولا برای اجرای فلاشینگ از ورق گالوانیزه استفاده می شود. برای این که فلاشینگ به خوبی و محکم بر روی نما ساختمان اجرا شود، ورق فلاشینگ زیر ورق گالوانیزه قرار می گیرد. سپس با ابزارهای مورد نیاز سازه فلاشینگ کاملا محکم بر روی نما فیکس می شود.

مرحله سوم: و در مرحله آخر نوبت به محکم‌کاری فلاشینگ می‌رسد. در این مرحله متخصص با استفاده از متریال های مختلف همچون چسب آکواریوم، بتونه و یا ابزار های جوشکاری فلاشینگ را نصب می کند.

خدمات مجموعه متارک در زمینه فلاشینگ:

1. طراحی فلاشینگ لبه دیوار

مجموعه متارک برای پوشاندن نقاط اتصال سقف و دیوارها از انواع فلاشینگ استفاده می کند که نتیجه کار بسیار تمیز و زیبا خواهد بود. معمولا بعد از نصب ساندویچ پانل یا همان ورق گالوانیزه در محل اتصال دو دیوار یا اتصال سقف و دیوار برای آب بندی  فلاشینگ نصب می کنند.

همانطور که مطلع شدید، فلاشینگ در انواع و اندازه های مختلف طراحی و تولید می‌شود که مجموعه متارک برای راحتی کار مشتریان نمونه های پیش فرض هم برای لبه دیوار طراحی و تولید کرده است تا مشتری ها در سریعت رین زمان ممکن سفارش خود را انجام دهند.

2. طراحی فلاشینگ شیروانی

یکی دیگر از قسمت های پرکاربرد فلاشینگ، سقف شیروانی است. برای سقف شیروانی از انواع فلاشینگ استفاده می کنند. اما هدف اصلی اجرای این سازه کاور کردن سقف شیروانی و جلوگیری از ورود ریزش آب به دیواره های ساختمان است.

فلاشینگ شیروانی معمولاً از ورق گالوانیزه و گالوانیزه های رنگی و روغنی در ابعاد و ضخامت های مختلف طراحی و ساخته می شود.

 

فلاشینگ شیروانی در ساختمان
فاشینگ شیروانی در ساختمان

3. طراحی فلاشینگ پنجره

فلاشینگ پنجره به منظور ایجاد لبه فلزی در بالا و پایین پنجره به کار می‌رود که هم از نظر زیبایی جنبه بسیار خوبی دارد و هم باعث جلوگیری از ریزش باران و برف برای پنجره و نمای داخلی ساختمان می شود. بخاطر استفاده از متریال فلزی برای اجرای فلاشینگ پنجره، طول عمر پنجره نیز بیشتر می شود و استحکام آن بالا می رود.

قیمت ورق فلاشینگ نما چقدر است؟

قیمت ورق فلاشینگ نما بر اساس متراژ مورد نظر شما مشخص می شود. نکته ای که باید برای مشخص کردن قیمت ورق فلاشینگ نمای دقت کنید این است که هنگام اندازه گیری حداقل ۶ سانتی متر بیشتر عرض دیوار را در نظر بگیرید. اگر قرار است فلاشینگ را به صورت یک طرفه اجرا کنید، حدود ۳ سانتی متر بزرگ تر اندازه گیری کنید.

 

بیشتر بخوانید : کاربردهای متفاوت فلاشینگ نما در ساختمان

 

جمع بندی

گروه متارک برای طراحی و اجرای فلاشینگ نما به صورت کاملاً تخصصی فعالیت دارد و برای مشاهده بهترین نتیجه حداکثر تلاش خود را به کار می گیرد و بهترین متخصصین این زمینه بهره مند است.

حال برای اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه اجرای فلاشینگ بر روی ناحیه مورد نظر و قیمت نهایی می توانید با مشاورین مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

طراحی و پیاده سازی فلاشینگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا