باربیکیو آپارتمانی باید چه ویژگی هایی داشته باشد و هنگام تهیه آن به چه نکاتی باید توجه کرد؟ امروزه از این وسیله در بالکن یا پشت بام آپارتمان ها برای پخت و پز انواع کباب استفاده می کنند که می توان با طراحی فوق العاده آن، گوشه ای دنج برای گذراندن اوقات فراغت در نظر گرفت.

باربیکیو یک وسیله بسیار کاربردی و لذت بخش است که اکثر خانواده های ایرانی تمایل زیادی برای استفاده از آن نشان می دهند. اگر شما هم تصمیم دارید، یک باربیکیو آپارتمانی داشته باشید، اما در کنار آن فضای دلنشین هم ترسیم کنید، در این مطلب حتما همراه ما باشید.

ایده متفاوت و خلاقانه برای طراحی باربیکیو آپارتمانی

برای ساخت باربیکیو از المان های مختلفی مانند چوب، سنگ، آجر و فلز استفاده می کنند که انتخاب از میان آن ها به فضای مورد نظر و سلیقه شما بستگی دارد. برای انتخاب از میان مدل های مختلف، ابتدا به فضایی که قرار است این وسیله درآن تعبیه شود، دقت کنید. همچنین دیزاین محیط مورد نظر در انتخاب مدل باربیکیو آپارتمانی تان بسیار تاثیرگذار است.

1. باربیکیو آجری، القا حس نوستالژی 

مدل باربیکیو آجری طرفداران خاص خودش را دارد و با ظاهری آجری خود حس نوستالژی و گرمی و صمیمیت را به محیط القا می کند. همچنین مدل آجری جز مدل هایی است که ساخت آن بسیار ساده و راحت است که برای ساخت آن از آجر نسوز استفاده می کنند. چراکه با وجود دما و گرمای بسیار بالا خیلی سریع خراب نمی شود و زیبایی ظاهری آن محفوظ می ماند.

طراحی باربیکیو آپارتمانی
طراحی باربیکیو آپارتمانی

 

2. باربیکیو گازی، لذت سهولت استفاده

باربیکیو گازی نسبت به دیگر مدل های آپارتمانی قیمت بیشتری دارد. اما در عوض، استفاده از آن بسیار ساده و راحت است و تجربه یک پخت و پز حرفه ای را برای شما فراهم می کند. چراکه خیلی سریع دمای مورد نظر شما را فراهم می کند. اگر می خواهید فضای کاملا ایمنی برای پخت و پز با این وسیله ایجاد کنید، مدل گازی بهترین انتخاب است.

میزان مصرف انرژی برای این مدل بسیار پایین است و نسبت به نمونه برقی قیمت کمتری دارد.

3. باربیکیو از پیش ساخته شده، راه اندازی بدون هیچ دغدغه

اگر فضای مورد نظرتان کوچک است و نمی خواهید دردسرهای ساختن باربیکیو آپارتمانی را تحمل کنید، خرید مدل از پیش ساخته شده بسیار مناسب است. این مدل را می توانید در انواع ذغالی و گازی تهیه و از میان طرح های مختلف آن به راحتی می توانید طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

4. باربیکیو سنگی، با ظاهری شیک و جذاب

اگر طراحی باربیکیو آپارتمانی برایتان اهمیت زیادی دارد، حتما مدل سنگی را انتخاب کنید. مدل سنگی برای بالکن و پشت بام بسیار مناسب است و در کنار کاربردهای خاص و منحصربه فرد زیبایی بسیاری به فضای مورد نظرتان می بخشد.

اگر محیط مورد نظرتان کوچک است، اصلا نگران نباشید. این مدل را می توانید در اندازه های مختلف با اشکال گوناگون اجرا کنید.

کباب پزهای سنگی از جنس گابین ساخته می شوند که درون توری های سیمی گابیون پر از سنگ است.

5. باربیکیو به سبک مینیمال؛ نمای لاکچری و شیک

احتمالا می دانید سبک مینیمال به چه نوع دکوراسیونی می گویند. فضا طراحی شده با این سبک دکوراسیون از حداقل ترین عناصر تشکیل می شود. بنابراین گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک با متراژ کم است. اگر تصمیم دارید در تراس خود باربیکیو را اجرا کنید، این مدل یک پیشنهاد عالی است.

برای اجرای آن به یک کانتر شناور متصل به نیمکت نیاز دارد که در بالای آن گریل و پایین آن مقدار مشخصی هیزم قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید : برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

6. باربیکیو به سبک آشپزخانه سنتی و دلنشین

برای اجرای باربیکیو آپارتمان به سبک آشپزخامه سنتی، اجرا دیگر المان های این سبک بسیار اهمیت دارد. در کنار کباب پز باید از قفسه های گلدانی، سینک و کابینت های سنتی هم استفاده کنید تا فضای سنتی کاملا تداعی شود. معمولا این مدل با کمک متریال هایی مانند سنگ، فلز و آجر قابل اجراست که با توجه به نظر شخص انتخاب می شود.

نکات مهم برای تهیه باربیکیو آپارتمانی

فضای آپارتمان نسبت به خانه های ویلایی کمی متفاوت است. به همین دلیل، انتخاب این وسیله باید با توجه به چند نکته مهم انجام شود:

  • انتخاب باربیکیو ذغالی برای آپارتمان کمی مشکل ساز است. چراکه این مدل همراه خود دود و بو تولید می کنید و ممکن است برای دیگر خانواده های آپارتمان آزاردهنده باشد.
  • بیشتر مواقع برای آپارتمان از باربیکیو گازی استفاده می شود. چراکه راه اندازی آن بسیار ساده و راحت است و به آسانی با پیچاندن پیچ ها آتش کباب پز کم یا زیاد می شود.
  • همچنین تمیز کردن مدل باربیکیو گازی نسبت به مدل ذغالی بسیار ساده تر است و در فضای آپارتمان کثیفی کمتری ایجاد می شود.
  • یکی دیگر از نکات مهم برای راه اندازی باربیکیو آپارتمانی توجه به فضای بالکن یا پشت بام است. در بالکن یا پشت بام باید فضای مناسبی برای اجرای کباب پز مورد نظر شما وجود داشته باشد.
  • حتما به قرارداد اجاره نامه و قوانین ساختمان توجه کنید. برخی مدیران ساختمان اجازه ساخت این وسیله را به صاحبان واحدها نمی دهند.

 

ساخت انواع باربیکیو
ساخت انواع باربیکیو

ساخت باربیکو آپارتمانی؛ دقت به اندازه بالکن یا تراس

برای ساخت باربیکیو آپارتمانی باید به فضا بالکن دقت کنید. مقدار فضایی که برای ساخت باربیکیو در نظر دارید، چقدر است؟ اگر بهترین باربیکیو را هم تهیه کنید، اما فضای مناسبی برای کار گذاشتن آن وجود نداشته باشد، خریدتان کاملا بی فایده می شود.

قیمت باربیکیو آپارتمانی، شما هم از کباب پز خانگی لذت ببرید.

قیمت باربیکیو آپارتمانی به امکانات، اندازه، جنس بدنه، جنس صفحه گریل و … بستگی دارد. شما می توانید این وسیله را از قیمت های کم حدود 300 تومان تا چندین میلیون تهیه کنید. پس سلیقه شما و کاربردی که از باربیکیو انتظار دارید، قیمت این وسیله را مشخص می کند.

 

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد باربیکیو

 

نتیجه گیری

اجرای باربیکیو در بالکن یا تراس یکی از لذت بخش ترین تفریحات داخل آپارتمان است. چراکه وجود این وسیله کمک می کند هر زمانی که اراده کنید، به بالکن بروید و مشغول پختن کباب های لذیذ شوید و از طعم دوست داشتنی کباب لذت ببرید. در کنار میل کردن غذاهای پرطرفدار و خوشمزه ساعات خوشی را هم رقم بزنید.

اما فراموش نکنید برای اجرای کباب پز داخل ساختمان حتما نکات ایمنی را رعایت کنید تا از هر گونه حوادث آتش سوزی در امان بمانید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا