قیمت باربیکیو یا همان کباب پز چقدر است؟ این سوال در ذهن کسانی که تصمیم می‌گیرند باربیکیو را تهیه کنند پیش می آید. اما از آنجا که این وسیله انواع مختلف دارد نمی توان قیمت مشخصی برایش بیان کرد.
به طور کلی می توان گفت، هزینه باربیکو از حدود ۳۰۰ تومان شروع می شود و ممکن است تا چند میلیون تومان هم هزینه بر باشد. این شما هستید که با مشخص کردن مدل باربیکیو تصمیم می گیرید تا چه چقدر هزینه پرداخت کنید.

باربیکیو برای محوطه های باز مانند بالکن، تراس و حیاط خلوت گزینه بسیار مناسبی است. حال فکر کرده اید که برای گذراندن اوقات فراغت تان یک باربیکیو فراهم کنید. این وسیله کمک می‌کند در کنار لذت بردن از جمع های دوستانه، غذا های لذیذ و خوشمزه کبابی هم تهیه کنید.

حال برای کسب اطلاعات بیشر در مورد باربیکیو و قیمت آن در این مطلب همراه ما باشید.

بارباکوآ، بهترین روش برای لذیذ کردن غذاها

باربیکیو چیست و تفاوت آن با دیگر روش های کباب کردن دارد؟ باربیکیو از کلمه باباکوا می‌آید که به معنی دودی کردن غذاها می باشد. امروزه باربیکیو برای پخت و پز انواع گوشت استفاده می شود که با دودی کردن غذا، طعم آن لذید و دوست داشتنی تر می شود.

این دستگاه در انواع مختلف وجود دارد که با توجه به نوع سوخت مصرفی و اندازه‌های متفاوت آن هزینه مختلفی دارد. برای تهیه این وسیله ابتدا باید با انواع باربیکیو یا همان کباب پز آشنا شوید. به طور کلی نمی توان گفت کدام یک از مدل های باربیکیو از دیگری بهتر است. اما هر کدام مزایا و معایبی را شامل می شود. از ابتدا باید مشخص کنید چه مدل باربیکیویی برای فضا و نوع پخت و پز شما مناسب تر است.

قیمت باربیکیو های مختلف
قیمت باربیکیو های مختلف

انواع باربیکیو و مزایای هر کدام

در موارد زیر با انواع باربیکیو آشنا می شوید که مزایای هر کدام هم برای شما به طور کامل توضیح داده ایم:

باربیکیو گازی با قیمت مناسب

بخاطر مناسب بودن قیمت باربیکیو گازی، این مدل جز پرطرفدارترین مدل های باربیکو است. این وسیله برای مصارف خانگی بسیار مناسب است و سوخت مورد نیاز خود را از گاز شهری تامین می کند. منقل گازها معمولاً بسیار تمیز می سوزد و پرحرارت می باشد. یعنی هر زمانی که تصمیم بگیرید کباب درست کنید خیلی سریع کباب هایتان آماده می شود.

این مدل کباب پز را می توان هم برای پشت بام و هم برای حیاط و تراس خریداری کرد و از ویژگی‌های آن  بهره مند شد.

همچنین مدل های جدید باربیکیو گازی شرایط مناسبی برای شما فراهم می کند که می توانید بهترین برنامه غذایی را برای آن مشخص کنید و با استفاده از دستگیره های کنترلی ساده دما را کنترل و تنظیم نمایید. این دستگاه همچنین برای پختن ماهی و سبزیجات بهترین گزینه است.

مزایای باربیکیو گازی؛ از استفاده آسان تا گرم شدن سریع

مزایای این مدل شامل موارد زیر است:

  • استفاده و راه اندازی بسیار راحت
  • سوخت در دسترس
  • گرم و و سرد شدن خیلی سریع
  • تمیز کردن خیلی سریع و راحت

 

بیشتر بخوانید : برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

 باربیکیو ذغالی؛ بهترین گزینه برای کباب لذیذ و ایده آل

اگر دوست دارید غذاهای کبابی و گوشت های کباب شده شما به حالت تیره رنگ پخت شود و طعم منحصر به فرد و فوق العاده ای داشته باشد، باربیکیو ذغالی را امتحان کنید. این وسیله بهترین گزینه برای پختن غذا های کباب شده با طعم بی نظیر است. تنها ایراد این مدل باربیکیو زمان پختن کباب هاست. معمولا زمان پختن در باربیکیو ذغالی بیشتر از مدل های دیگر است. همچنین تمیز و گرم کردن آن با دردسر های زیادی همراه است.

اما باز هم  با این ویژگی ها، این مدل طرفداران خاص خودش را دارد و کسانی که تمایل به پختن کباب روش سنتی دارند برای گذراندن دورهمی های دوستانه باربیکیو ذغالی را تهیه می کنند.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره باربیکیو

 

هزینه باربیکیو ذغالی، مناسب و ارزان

قیمت باربیکیو ذغالی معمولاً ارزان و مناسب است و خرید آن نسبت به دیگر مدل ها راحت تر می باشد. هم چنین غذاهایی که این مدل کباب پز پخت می‌کند، طعم لذیذتری به خودش می گیرد.  اما اگر دوست دارید کباب پزی تهیه کنید که خیلی سریع تمیز شود و نیاز به نظافت بیش از حد نداشته باشد، هرگز مدل ذغالی را انتخاب نکنید. چرا که هنگام پخت به خاطر سوخت ذغالی، مواد غذایی خاکستر شده زیادی روی باربیکیو پخش می شود و حتی ممکن است باعث کثیف شدن فضای اطراف هم شود.

اگر دقت در پختن دارید، باربیکیو ذغالی را تهیه کنید.

باربیکیو ذغالی برای کسانی که عاشق پخت و پز هستند و دقت بسیاری هنگام پخت نسبت به غذا نشان می دهند، مناسب است. اما اگر حوصله کافی هنگام پخت و پز ندارید باربیکیو ذغالی را انتخاب نکنید. چرا که کنترل دما و حرارت این دستگاه کمی سخت است و باید به خوبی مراقبت غذا باشید تا کاملا پخته شود.

باربیکیو ذغالی در سایزهای مختلف قابل طراحی و ساخت است که مدل های کوچک آن برای مسافرت و دورهمی های آخر هفته انتخاب می‌شود.

باربیکو و کباب پز
باربیکو و کباب پز

باربیکیو سنگی؛ نگهداری خوب حرارت و گرما

تفاوت باربیکیو سنگی نسبت به مدل قبلی، همانطور که از اسمش مشخص است جنس آن می باشد. به همین خاطر این مدل نسبت به دیگر مدل ها استحکام و دوام بیشتری دارد و از نظر  زیبایی در دکوراسیون خانه ویلایی تاثیر بسیار خوبی می گذارد. یکی از مزایای مهم این مدل کباب پز خوب نگه داشتن حرارت و گرما است.

قیمت باربیکیو سنگی، قیمت و زیبایی بیشتر

از آنجا که این مدل باربیکیو با طراحی سنگی اجرا می‌شود، نسبت به دیگر مدل ها زیبایی بیشتری دارد و برای دکوراسیون های خاص منازل گزینه بسیار  ایده آلی است. اما برای اجرای آن باید هزینه بیشتری پرداخت. همچنین وجود یک محفظه بالایی آن کمک می کند بیشتر حرارت به سمت گوشت متمرکز شود و از پخش شدن گرد و غبار ناشی از سوختن زغال به خوبی جلوگیری می کند.

 

بیشتر بخوانید : طراحی باربیکیو آپارتمانی در مدل های مختلف

 

کلام آخر

همانطور که متوجه شده قیمت باربیکیو بر اساس مدلی که انتخاب می کنید، مشخص می شود. همچنین اندازه و مدل مورد نظرتان هم روی قیمت این دستگاه تاثیر گذار است.

اما به راحتی می توانید در کمترین فضا کباب پز خود را تعبیه کنید و در هر زمانی که دوست داشتید در کنار  دوستان صمیمیت و خانواده از درست کردن کباب با باربیکیو لذت ببرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا