باربیکیو آماده چیست و چه مزایایی نسبت به دیگر باربیکیوها دارد؟ آیا تا به حال گریل کردن غذاهایی همچون گوشت، مرغ و سبزیجات را امتحان کرده‌اید؟ احتمالا می‌دانید این روش یکی از سالم‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های پخت غذاهاست که خیلی به سرخ کردن شبیه هست. اما تفاوت‌های اصلی بین این دو روش وجود دارد که مرز بین سالم و ناسالم بودن غذا را مشخص می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت ، میزان استفاده از روغن است.

در روش گریل کردن از روغن بسیار کمی استفاده می‌شود و تنها با حرارت دادن خوراکی‌ها مغز پخش شده و شکل و ظاهر غذا بسیار لذیذ و جذاب به نظر می‌رسد. بهترین راهکار برای گریل کردن استفاده از باربیکیو آماده است. اگر باربیکیو آماده ندارید می‌توانید خیلی سریع این وسیله را تهیه کنید و از پخت و پز غذاهای گریل شده لذت ببرید.

غذای گریل شده با باربیکیو آماده
غذای گریل شده با باربیکیو آماده

مزایای غذاهای گریل شده با باربیکیو آماده

زمانی که روش گریل با استفاده از باربیکیو آماده بهترین روش انتخاب می شود که نحوه درست آن را بدانید. اولین نکته ای که باید در این روش پخت رعایت کنید، میزان حرارت است. اگر حرارت بیش از حد باشد، سطح گوشت گریل شده تیره و سوخته می شود و نه تنها این روشن مفید نخواهد بود؛ بلکه برای شما با ضررهای بسیاری همراه خواهد داشت. در ادامه با مهم‌ترین مزایای غذاهای گریل شده آشنا می شوید:

  • سالم بودن غذا به خاطر عدم استفاده از روغن زیاد از حد
  • لذت بردن از طعم منحصر به فرد غذاهای کباب شده
  • یکی از بهترین روش ها برای درست کردن غذاهای رژیمی
  • و …

نحوه صحیح پخت به روش گریل

در موارد زیر به نکاتی که باید حین پخت غذاها به روش گریل دقت کنید، می پردازیم:

  • به میزان حرارت پختن غذا توجه داشته باشید. در صورت زیاد بودن حرارت غذای شما تیره و سوخته می شود.
  • یکی از مهم ترین راهکارها برای پیشگیری از دود گرفتن و سطح غذا استفاده از سس ها و ادویه های مختلف است.
  • اگر به خوبی نمی توانید از سوختن غذاها جلوگیری کنید، بهترین راهکار استفاده از فویل است. مواد غذایی را داخل فویل پیچانده و آنها را همراه با فایل روی حرارت قرار دهید. در نتیجه از سوختن سطح غذا جلوگیری می شود.
  • سعی کنید به صورت متوالی غذاها را زیر و رو کنید. این کار باعث گریل شدن تمام قسمت های مختلف مواد غذایی می شود.
  • جالب است بدانید اضافه کردن رزماری به مواد غذایی از ایجاد ترکیبات مضر و سرطان زا به خوبی جلوگیری می کند.

 

بیشتر بخوانید : طراحی باربیکیو آپارتمانی در مدل های مختلف

 

نکات مهم خرید باربیکیو آماده

قبل از تهیه باربیکیو آماده، باید یک سری نکات را بدانید تا از خرید خود رضایت کامل را کسب کنید. باربیکیوها در انواع و مدل های مختلف با مزایا و معایب متفاوت طراحی و ساخته شدند و هر فرد با توجه به نیازش بهترین محصول را انتخاب می کند. در ادامه مهم ترین نکات خرید باربیکیو آماده می پردازیم:

1.اولین نکته انتخاب طراحی مناسب

قرار است باربیکیو را کجا نصب کنید؟ آیا فضای مناسبی برای قرارگیری آن وجود دارد یا نه؟ قبل از این که مدل باربیکیو آماده خود را انتخاب کنید، به محیط مورد نظر توجه کافی داشته باشید. برخی ها با توجه به سبک دکوراسیون محل خود مدل باربیکیو را انتخاب می‌کنند. اما برخی دیگر اندازه باربیکیو برایشان بیشتر اهمیت دارد.

2.ابعاد مناسب

دیگر نکات مهم هنگام تهیه باربیکیو توجه به ابعاد محل مورد نظر است. قبل از سفارش طول و ابعاد باربیکیو را متناسب با محل مورد نظر برای نصب انتخاب کنید تا هنگام نصب دچار مشکل نشوید.

 

بیشتر بخوانید :  همه چیز در مورد باربیکیو

3.انتخاب نوع سوخت باربیکیو

باربیکیو ها با سوخت های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. مانند باربیکیو گازی، باربیکیو ذغالی و باربیکیو برقی. هر کدام از این مدل ها مزایا و معایب خود را دارد. اگر عاشق گوشت های کبابی هستید و دوست دارید غذاهای پخته شده طعم دودی داشته باشد باربیکیو ذغالی را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید باربیکیوی شما خیلی سریع غذاها را پخت کند، بهترین گزینه باربیکیو گازی است. باربیکیوهای برقی هم متناسب با دکوراسیون طراحی می‌شوند و ظاهر شیک و زیبا دارند.

باربیکیو آماده در ساختمان
باربیکیو آماده در ساختمان

4.جنس صفحه گریل

برای پختن غذاهای با کیفیت گریل شده باید به جنس صفحه کلید توجه داشته باشید. جنس صفحه گریل باربیکیو باید مرغوب و با کیفیت باشد و یکی از مهم ترین فاکتورها برای خریداران این محصول شناخته شود.

5.نحوه تمیز کردن باربیکیو بعد از هر پخت و پز

خیلی ها نسبت به تمیز کردن باربیکیو توجه زیادی نشان می دهند و همیشه دوست دارند این وسیله همانند دیگر وسایلشان تمی باقی بماند. مهم ترین نکته برای تمیز کردن دستگاه این است که صبر کنید تا دستگاه خنک شود. سپس برای تمیز کردن آن اقدام کنید. البته اگر نسبت به این موضوع حساسیت بسیاری دارید، هیچ گاه باربیکیو ذغالی تهیه نکنید. چرا که  این مدل نسبت به دیگر مدل ها بیشتر کثیف می شود و پاک کردن خاکسترهای زغال کمی با دردسر همراه است.

باربیکیو را کجا نصب کنید بهتر است؟

برای گریل کردن غذا، باربیکیو آماده را کجا قرار دهید بهتر است؟ بهترین مکان برای قرار دادن باربیکیو دور از خانه است. هنگام دورهمی های دوستانه در کدام قسمت از فضای بیرونی خانه  می نشینید؟ همانجا باربیکیو را قرار دهید. اگر باربیکیو گازی را انتخاب کرده‌اید هنگام قرار دادن آن به دسترسی لوله گاز  توجه کافی داشته باشید.

باربیکیو را به دور از در کودکان و حیوانات خانگی نگه دارید. همچنین فراموش نکنید مواد اشتعال زا را هرگز در کنار آن قرار ندهید و برای مهار کردن آتش احتمالی همیشه یک وسایل ایمنی در کنار باربیکیو داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

نتیجه گیری

بیشتر افراد برای تهیه باربیکیو آماده ابتدا میزان بودجه خود را مشخص می‌کنند. همچنین نوع و مدل باربیکیو مورد علاقه تان هزینه پرداختی را مشخص می کند. پیشنهاد ما به شما این است که برای تهیه باربیکیو هزینه معقولانه ای در نظر بگیرید تا بعدها مجبور نشوید این دستگاه را دوباره تهیه کنید. چرا که امروزه مهم ترین عامل تاثیر گذار روی قیمت کیفیت دستگاه است.

امیدواریم با تهیه باربیکیو آماده از بهترین روش های پخت به خصوص گریل کردن لذت ببرید و با انتخاب مدل منحصر به فرد زیبایی و جذابیت محیط مخصوص دورهمی هایتان را دوچندان کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا