فلاور باکس دیواری یا همان جعبه گل یکی از رایج‌ترین المان ها در طراحی فضاهای سبز و زیباسازی محیط است. این راهکار همانطور که از اسمش مشخص است، برای  انواع دیوارها به کار می رود تا روی دیوار فضایی برای رشد و پرورش گیاهان وجود داشته باشد. از آنجا که این وسیله فضای کمی را اشغال می کند و در عین حال روی دیوار های مختلف ساختمان ها، پارک ها و فضاهای سبز شهرها به راحتی اجرا می شود، استفاده بسیار گسترده ای دارد و در زیباسازی محیط نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. البته فلاور باکس های دیواری از جنس های مختلف و طرح های متفاوت ساخته و ارائه می شود و سایز های متفاوتی دارد که با توجه به فضای روی دیوار به راحتی قابل سفارش است.

حال اگر دوست دارید با فلاور باکس دیواری و تاثیرات آن روی زیباسازی دیوار آشنا شوید؛ در این مطلب همراه ما باشید.

انواع فلاور باکس دیواری
انواع فلاور باکس دیواری

انواع فلاور باکس دیواری؛ از فلزی تا پلاستیکی

فلاور باکس دیواری با توجه به متقاضیان به کار رفته برای ساخت آن در انواع مختلف تقسیم بندی می شود:

فلاور باکس سفالی:

این مدل فلاور باکس در طرح ها و رنگ های مختلف ارائه می شود و به عنوان یک گلدان مناسب بسیار کاربردی است.

فلاور باکس بتنی:

فلاورباکس بتنی به خاطر وزن بسیار بالا کمتر روی دیوار قرار می گیرد و بیشتر برای فلاورباکس های روی زمین کاربرد دارد.

فلاور باکس سنگی:

فلاورباکس سنگی هم به خاطر زیبایی و طرح خاص آن مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر با توجه به دیگر المان های دکوراسیون انتخاب می شود.

فلاور باکس فلزی:

این نوع جعبه گل بخاطر متریال خاصش در رنگ های متنوع اجرا می شود.

بیشتر بخوانید : فلاورباکس ها از طراحی تا ساخت و کاربردهای آن در دکوراسیون

 

فلاور باکس چوبی:

المان چوبی به دلیل متریال بسیار خاص و پرطرفدار زیبایی متفاوتی به دیوار می بخشد.

فلاور باکس پلاستیکی:

بیشتر اوقات برای دیوارها از فلاور باکس پلاستیکی استفاده می کنند. چرا که این دسته از فلاورباکس ها وزن کمتری دارد و راحت تر روی دیوار نصب می شود. داخل فلاور باکس دیواری انواع گیاهان قابل کشت است. اما بیشتر گیاهانی که جنبه زیبایی دارند و به صورت آویز هستند، داخل این  جعبه گل قرار می گیرند.

 

انواع فلاور باکس
انواع فلاور باکس

تاثیر فلاور باکس دیواری در طراحی دکوراسیون

طراحی انواع جعبه گلدان های دیواری به گونه ای است که رشد و پرورش گیاهان تزئینی داخل آنها بسیار راحت است. این گلدان تاثیر بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون دارد. تصور کنید یک دیوار با انواع گیاهان تزیین شود، مطمئنا ظاهر متفاوت پیدا خواهد کرد که هر مخاطبی به محض مشاهده آن حس نشاط و سرحالی  پیدا می کند. فلاور باکس های دیواری قابل اجرا در رنگ های متنوع است که می توان با توجه به دیگر المان های دکوراسیون انتخاب شود و هماهنگی خاص و منحصر به فردی پیدا کند.

جالب است بدانید این المان علاوه بر روی دیوار در قسمت های مختلف مانند رول گاردن، حیاط، تراس، بالکن و هر فضای ساختمان و آپارتمان قابل اجرا است و زیبایی طبیعت به قسمت های بی روح دکوراسیون جان تازه ای می بخشد.

فلاورباکس برای تراس؛ فضایی خاص برای گذراندن اوقات فراغت

شما می‌توانید این المان را برای تراس ساختمان هم در نظر بگیرید و از انواع گیاهان مورد علاقه تان داخل آن بکارید. فلاورباکس تراس تاثیر فوق العاده ای روی زیبایی این محیط می گذارد؛ طوری که می توانید اوقات فراغت خود را در تراس ساختمان با حس متفاوت و آرامش سپری کنید و از دیدن گل ها و گیاهان خود داخل فلاورباکس لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید : فلاورباکس چیست؟ انواع فلاورباکس های متفاوت

 

فلاور باکس نرده ای، یک طرح متفاوت با زیبایی فوق العاده 

فلاورباکس نرده ای یکی از طرح های متفاوت و خاص برای اجرا روی دیوار است که طرفداران بسیاری دارد. البته این طرح نه تنها روی دیوار بلکه  روی زمین هم قابل اجرا است و زیبایی خاصی در طراحی دکوراسیون القا می کند و حس یک باغچه کوچک زیبا و دوست داشتنی را به نگاه مخاطب می بخشد.

نکات مهم برای نگهداری و اجرای فلاور باکس دیواری

  • حتما فلاور باکس دیواری را در جایی روی دیوار نصب کنید که امکان آبیاری راحت آن وجود داشته باشد. در غیر این صورت خیلی زود گیاهان کاشته شده از بین می روند.
  • برای نصب فلاور باکس دیواری حتماً از یک متخصص کمک بگیرید تا به خوبی روی دیوار بچسبد و امکان سقوط آن وجود نداشته باشد. برای پیشگیری از کپک زدن ریشه گیاهان از زهکشی مناسب فلاورباکس اطمینان کامل کسب کنید.
  • این المان را حتماً جایی نصب کنید که گیاهان داخل آن به خوبی آفتاب ببیند و نور مناسب برای رشدشان وجود داشته باشند.
  • هنگام انتخاب رنگ فلاورباکس به رنگ دیگر المان هایدکوراسیون توجه کافی داشته باشید و متناسب با آن بهترین رنگ را انتخاب کنید.

 

نگهداری و اجرای فلاور باکس
نگهداری و اجرای فلاور باکس

کاربردهای اصلی فلاور باکس؛ بستری مناسب برای رشد گیاهان

از آنجا که کاشت انواع گل و گیاه و درختان در زندگی شهری و فضاهای سبز بسیار گسترش پیدا کرده است، استفاده از این المان طرفداران خاص خودش را دارد. فلاور باکس بستری مناسب برای رشد گیاهان است که به راحتی در هر فضای خاصی اجرا می‌شود.

دیگر کاربردهای فلاور باکس شامل موارد زیر است:

  • فلاور باکس در فضای داخلی ساختمان ها هم کاربرد دارد که به صورت آویزان و روی زمین استفاده می شود.
  • برای تراس ها و بالکن ها به خاطر فضای بسیار کوچک به راحتی می‌توان از فلاور باکس استفاده کرد و فضای مناسبی برای رشد گیاهان مورد علاقه ایجاد نمود.
  • استفاده از این المان در فضای بیرون از پنجره ایده بسیار جذابی است و ظاهر پنجره را بسیار خاص و دوست داشتنی جلوه می دهد.

کلام آخر

از آنجا که اجرای فلاور باکس دیواری بسیار ساده و راحت است، انتخاب مناسبی برای افرادی است که دوست دارند فضای داخلی ساختمان را با طبیعت پر  و حس نشاط و سرزندگی را در محیط های دلگیر آپارتمان ایجاد کنند. استفاده از این المان دکوراسیون مزایای بسیاری دارد و کمک می‌کند در کمترین فضا گیاهان مورد علاقه خود را بکارید.

یکی از مزایای این وسیله پرکاربرد این است که به راحتی می توانید آن را با المان‌های مختلف اجرا کنید و با توجه به دکوراسیون داخلی بهترین المان را برگزینید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا