فلاور باکس فلزی یک محصول آهنی است که برای تزیین قسمت های مختلف خانه از آن استفاده می کنند. این ابزار یک وسیله پرکاربردی است که به شما این امکان را می دهد گل های دوست داشتنی خود را در آن جا داده و ظاهری متفاوت و جذاب در هر قسمتی از خانه و حیاط ایجاد کنید. البته فلاور باکس ها با انواع متریال مانند سفال، چوب های طبیعی و فرآوری شده، کامپوزیت فایبرگلاس تولید می شوند که هر کدام بر اساس نوع ساخت و ویژگی های مخصوص به خود کاربرد دارند.

حال اگر دوست دارید در مورد فلاور باکس فلزی و تفاوت آن با دیگر فلاور باکس ها بدانید، در این مطلب همراه ما باشید.

فلاور باکس فلزی چیست؟

فلاورباکس فلزی از انواع ورق آهن تهیه و ساخته می‌شود که ورق گالوانیزه جز پرکاربردترین و بادوام ترین نوع فلاورباکس فلزی است. این مدل فلاور باکس را با رنگ کوره ای رنگ می کنند تا در عین استحکام و مقاومت ایده‌آل، رنگ زیبایی هم داشته باشد. البته این روزها نمای زنگ زده فلاور باکس های فلزی در طراحی مدرن بسیار باب شده است که برای اجرای آن از ورق کورتون استفاده می کنند.

این نوع باکس گل طرفداران بسیاری دارد و با وجود وزن نسبتا بالا، استحکام مناسب و مقاومت بالای آن این عیب را کاملا می پوشاند. از آنجایی که جوشکاری فلز در طرح های مختلف بسیار ساده و راحت است؛ از این نوع فلاور باکس برای اجرای طرح های خاص و منحصر به فرد استفاده می‌کنند که هم قیمت مناسبی دارد و هم استحکام آن بسیار بالاست.

فلاور باکس فلزی
فلاور باکس فلزی

ساخت فلاور باکس فلزی چگونه است؟

جعبه گل ساخته شده است به دو صورت تولید می شود؛ مدل اول جعبه گل های یک لایه با ورق گالوانیزه است که رنگ کوره ای روی آن قرار می‌گیرد یا نمای زنگ زدن آن ها برای طراحی دکوراسیون به کار می رود. مورد دوم جعبه گل دو لایه است که لایه دومی در داخل یک باکس فلزی قرار می گیرد. در این مدل نمای رویی آن  به عنوان روکش عمل می کند و معمولا از جنس چوب، کامپوزیت و وودپلاست است.

 

ویژگی های فلاور باکس فلزی و تفاوت آن با دیگر فلاور باکس ها

یکی از ویژگی های منحصر به فرد جعبه گل فلزی، امکان طراحی آن به هر شکل دلخواه است. این ویژگی را کمتر در دیگر متریال ها مشاهده می کنید. بنابراین شما می توانید این سازه را با توجه به دیگر قسمت های طراحی دکوراسیون به اجرا درآورید و از نصب و هماهنگی آن با دیگر اجزا لذت ببرید.

تفاوت دیگری که جنس فلز با دیگر متریال ها دارد، دوام و استحکام آن است که  به راحتی می توانید در مدت بسیار طولانی از آن به عنوان جعبه گل استفاده کنید.

 

کاربردهای فلاور باکس فلزی؛ از تراس تا روف گاردن

امروزه از فلاور باکس برای زیبایی و جذابیت فضاهای مختلف استفاده می کنند. چرا که این ابزار در ابعاد و ظواهر مختلف قابل اجراست و به راحتی در فضاهای داخلی و خارجی استفاده می شود. پرکاربردترین قسمت هایی که شاهد اجرای فلاور باکس فلزی هستیم؛ شامل تراس ها، بالکن ها، فضاهای اداری، تجاری، پارک ها، بوستان‌ها مکان های عمومی، روف گاردن، مکان های صنعتی و حتی داخل منازل می باشد.

 

بیشتر بخوانید : فلاورباکس ها از طراحی تا ساخت و کاربردهای آن در دکوراسیون

 

چه گیاهانی داخل فلاورباکس کاشته می شود؟

معمولاً گیاهانی برای فلاور باکس فلزی انتخاب می شود که ریشه دوانی بسیار زیادی ندارند و رشد آنها بسیار کم است. از آنجا که فضای فلاورباکس ها بسیار محدود است باید گیاهانی انتخاب شود که لازم به جابجایی سالانه آنها در فضای بزرگتر نباشد و دوام بسیار بالایی داشته باشند. همچنین خوب دقت کنید اگر فلاورباکس را قرار است در فضای بیرون اجرا کنید حتما از گیاهان مناسب با فضای بیرون استفاده کنید. گل و گیاهان آپارتمانی مخصوص فلاور باکس های اجرایی داخل ساختمان است.

جالب است بدانید برخی ها از فلاور باکس فلزی برای تولید انواع سبزیجات استفاده می کنند تا در محیط های آپارتمانی بتوانند محصولات طبیعی خود را کشت و استفاده کنند.

 

انواع فلاور باکس فلزی بر اساس طراحی

فلاور باکس زمینی؛ پرکاربردترین نوع جعبه گل

یکی از رایج‌ترین فلاور باکس های فلزی فلاور باکس زمینی است که در اشکال و اندازه های مختلف مانند شکل های هندسی و پلکان قابل طراحی می باشد. این نوع جعبه گل روی زمین قرار گرفته یا در کنار نیمکت ها تعبیه می شود و داخل آن با انواع گل و گیاهان پر خواهد شد. ظاهر فلاور باکس زمینی مانند یک باغچه کوچک رویایی است که فضای داخل یا خارج ساختمان را بسیار دل انگیز می کند.

فلاور باکس آویزی با زیبایی خاص و منحصر به فرد

یکی از نوع فلاور باکس های فلزی خاص مدل آویزی است که برای بالکن ها فضای بیرونی ساختمان آپارتمان روی نرده‌های تراس و … استفاده می شود. داخل این نوع جعبه گل بیشتر از گیاهان آویزی استفاده می کنند که زیبایی فوق العاده ای به محیط می بخشد.

مطمئنا گلدان های قرارگرفته روی نرده ها و لبه تراس ها را مشاهده کرده اید که حس آرامش طبیعت را داخل فضای خانه ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید : صفر تا صد سازه های فلزی

 

 

فلاورباکس پنجره
فلاورباکس پنجره

فلاور باکس پله ای مناسب سطح شیب دار

این مدل فلاور باکس فلزی طراحی شبیه به پله دارد که هر قسمت آم به صورت پلکانی روی دیگری قرار می گیرد. فلاور باکس پله ای در واقع برای سطح شیب دار بسیار مناسب است. همچنین آبیاری گیاهان و اجرای گل های متنوع و مختلف در کنار یکدیگر در این مدل راحت تر انجام می شود.

کاهش هزینه ها با فلاور باکس فلزی

همیشه اجرای دکوراسیون فضای خاص و دلنشین نیاز به هزینه های فراوان دارد. اما از طرفی تبدیل یک مکان بی روح به مکانی دلنشین و الهام گرفته از طبیعت باعث افزایش روحیه می شود. فلاور باکس فلزی یکی از راهکارها و ایده های جذاب برای خلق چنین فضایی است که شما می توانید در هر جایی از ساختمان خود این ایده را با کمترین هزینه اجرا کنید و از گیاهان در حال رشد داخل جعبه لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید : فلاورباکس چیست؟ انواع فلاورباکس های متفاوت

 

نتیجه گیری

هر کدام از فلاورباکس ها برای هدف خاصی اجرا و با توجه به طراحی داخلی انتخاب می شوند. اما نکته مهمی که وجود دارد نوع اجرای آنهاست. برای اجرای این سازه لازم است زهکشی و عایق بندی کف فلاورباکس به درستی انجام شود. در غیر این صورت خیلی زود شاهد از دست رفتن گل ها خواهید بود.

همچنین فراموش نکنید هر چند روز یکبار برای مشاهده حال گیاهان به آنها سری بزنید تا همیشه یک جعبه پر از گل سرحال و شاداب داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا