آیا تا به حال فکرش را کرده‌اید فلاور باکس نرده ای برای باغچه چه تاثیرات هیجان انگیزی می گذارد؟ این روزها خیلی می‌شنویم همه چیز قدیم ها بهتر بود. شاید این حرف را خودتان هم زده باشید. زندگی در خانه های حیاط دار و ویلایی قدیمی اوقات خوشی را برایمان رقم می زد و بیشتر وقت ها خود را میان باغچه سپری می کردیم. اما امروزه با آپارتمان نشینی دیگر از نعمت حیاط های بزرگ قدیمی محرومیم؛ طوری که حتی بیشتر فضای حیاط آپارتمان ها را طراحی سنگ پوشانده است. پس شور و ذوق ما نسبت به طبیعت چه می شود؟ یک پیشنهاد عالی! با استفاده از فلاورباکس تا حدودی فضای شهرنشینی را می توان به باغچه های کوچک تبدیل کرد.

اگر شما هم از فضای بی روح این روزها خسته شدید و به دنبال راهکاری برای طراوت بخشیدن این فضا هستید، در این مطلب همراه ما باشید.

فلاور باکس بستر مناسب کاشت گیاهان

فلاور باکس روشی مناسب برای ایجاد طراوت در منازل شهری است. با استفاده از این وسیله می توانید هرجایی که دلتان می خواهد گل و گیاه بکارید. مهم نیست در حیاط خانه تان باغچه ندارید با کمک این وسیله می توانید باغچه های کوچک زیبا طراحی کنید. فلاورباکس ها در طرح های مختلف طراحی و ساخته می شوند که مدل فلاور باکس نرده ای مناسب باغچه است و تداعی گر باغچه حیاط های قدیمی است.

جالب است بدانید این وسیله می‌تواند یکی از گزینه ها در طراحی دکوراسیون منزل باشد که جلوه ظاهری دکوراسیون را به طور کلی تغییر می‌دهد.

 

کاربردهای متفاوت فلاورباکس
کاربردهای متفاوت فلاورباکس

هر کجا دوست دارید باغچه بسازید!

فلاورباکس را در هر جایی که دوست دارید می توانید نصب کنید. اما رعایت برخی نکات برای اجرای آن اهمیت بسیاری دارد. رایج ترین مکان هایی که از فلاور باکس استفاده می شود شامل موارد زیر است:

  • داخل حیاط
  • راه پله
  • بالکن
  • تراس
  • دیواره بیرونی
  • پشت پنجره
  • جلوی درب ورودی
  • رستوران ها
  • کافه ها
  • جداسازی محیط
  • مکان های اداری و تجاری
  • و …

هیچکس از فلاور باکس بدش نمی آید!

یکی از پرطرفدارترین مدل های فلاور باکس، جعبه گل های کوچک در کنار یکدیگر قرار گرفته است. با کمک این سازه می‌توانید هر قسمت از خانه را به یک باغچه کوچک زیبا و دلربا تبدیل کنید. در واقع هیچ کس از مشاهده فلاور باکس بدش نمی آید. طراحی یک فضای سبز با مزیت های فراوان برای هر قسمت از منزل یک انتخاب خاص و جذاب است که باعث می شود هنگام مشاهده آن آرامش بیشتری کسب کنید و هر روز با رشد گیاهان فضای منزل شما زیباتر شود. ایجاد یک فضای سبز در طراحی دکوراسیون جزء انتخاب های اصلی است و از نظر زیباشناسی بسیار خوب جواب می دهد.

 

بیشتر بخوانید :  هر جا دوست داری باغچه بساز! ساخت فلاور باکس

 

چند ایده برای اجرای باغچه کوچک

مطمئنا در مکان های مختلف با فلاور باکس آشنا شدید. مانند بالکن، دور باغچه ها، کنار پله ها، کنار نیمکت ها، پارک ها و هر فضایی که هیچ مزاحمتی برای ساکنین نداشته باشد. اجرای فلاورباکس در هر مکانی امکان پذیر است. اما حتماً باید مکان مورد نظر دارای نور کافی باشد. چرا که گیاهان بدون نور پردازی امکان رشد ندارند.

حال در موارد زیر به چند ایده جذاب برای طراحی اجرای فلاورباکس می پردازیم:

ورودی منزل:

یکی از پرمخاطب ترین قسمت ها برای اجرای فلاور باکس نرده ای، ورودی منازل است. با اجرای این مدل فلاور باکس، ورودی منزل را به قسمت زیبا و خاص تبدیل می کنید تا هر کسی هنگام ورود توجهش به این قسمت جلب می‌شود و با دیدن گیاهان رنگ رنگ انرژی به شوق بیاید.

روی پلکان:

جالب است بدانید روی پلکان هم می توانید این سازه را نصب کنید. حضور باغچه های کوچک در کنار پلکان این قسمت از خانه را بسیار خاص و متفاوت جلوه می‌دهد.

سرویس بهداشتی:

امروزه در طراحی سرویس بهداشتی حساسیت های بسیاری مشاهده می شود. اجرای طرح های مدرن و خاص طرفداران بسیاری دارد. حال فرض کنید با فلاور باکس سرویس بهداشتی خود را طراحی و دیزاین کنید. مطمئناً ظاهر متفاوت و جالبی در این فضا ایجاد می شود.

اطراف استخر:

خانه هایی که دارای استخر و آبنما هستند جذابیت خاصی دارند و با اجرای فلاور باکس نرده ای در اطراف استخر جذابیت طراحی آن ها دوچندان می‌شود. ایجاد فضای سبز در کنار استخر بسیار متفاوت و هیجان انگیز است؛ گویی در طبیعت زیبا و آرامش بخش شنا می کنید.

باغچه مینیاتوری در کنار پنجره:

حضور فلاورباکس نرده ای در کنار پنجره یک ایده جالب است. اگر فضای بیرونی ساختمان در دسترس شما نیست حتماً از این ایده در کنار پنجره استفاده کنید تا هر بار با باز کردن پنجره از زیبایی آن شگفت زده شوید. با داشتن این فلاورباکس در پشت پنجره احساس خواهید کرد یک باغچه کوچک جذاب در دست دارید و هر روز از آن انرژی می گیرید.

کاربردهای متفاوت فلاورباکس
کاربردهای متفاوت فلاورباکس

ساخت فلاور باکس نرده ای

معمولا برای ساخت فلاور باکس نرده ای از متریال چوب استفاده می کنند. اما فلاورباکس در دیگر متریال ها همچون پلاستیک، سفال، بتن، و پلی اتیلن قابل اجراست. استفاده از چوب برای فلاور باکس باعث افزایش استحکام و زیبایی این سازه می شود که قبل از اجرای آن باید اندازه های فلاور باکس را به طور دقیق در نظر بگیرید. همچنین انتخاب چوب به افزایش استحکام این جعبه گل بسیار کمک می کند.

جالب است بدانید  برای زیبایی بیشتر فلاورباکس از نورپردازی هم استفاده می کنند تا این سازه در ساعات شب جذابیت و خاص بودن خود را حفظ کند.

 

بیشتر بخوانید : فلاورباکس ها از طراحی تا ساخت و کاربردهای آن در دکوراسیون

 

نکات مهم در نگهداری فلاور باکس نرده ای

  • اگر قرار است فلاورباکس نرده ای را در مکان‌هایی مانند کنار پنجره نصب کنید که امکان دسترسی آن کمی با مشکل همراه است، برای راحتی آبیاری می توانید از یک شلنگ و یک شعبه کوچک آب درون سازه استفاده کنید تا دغدغه ای بابت آبیاری مرتب گیاهان نداشته باشید.
  • برای کسب اطمینان از اجرای با استحکام فلاور باکس، آن را در مکانی قرار دهید که کمتر در معرض سقوط قرار داشته باشد.
  • حتما به رشد گیاهان داخل فلاورباکس توجه داشته باشد تا فضای مناسبی برای رشد ریشه ها وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

برای ساخت فلاورباکس نرده ای حتما از متریالی استفاده کنید که هم با دکوراسیون فضای مورد نظر هم خوانی داشته باشد و هم متریال آن متناسب با آب و هوای محیط مورد نظرتان باشد. در این صورت طول عمر فلاورباکس افزایش پیدا می کند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا