فلاورباکس برای تراس یک ایده بسیار فوق العاده و جذاب است. تصور کنید یک فضای آمیخته با طبیعت در دل خانه شما جادارد تا هر زمان که از مشغله های روزانه خسته شدید به آن پناه ببرید. استفاده از گیاهان رنگارنگ و تزئینی در فلاور باکس تراس این محیط را به یک باغ مینیمال و جذاب تشبیه می کند و جذابیت آن را چند برابر خواهد کرد. اگر شما هم دوست دارید فضای تراس خانه خود را به زیبایی یک باغچه کوچک دیزاین کنید از فلاور باکس استفاده کنید. فلاورباکس برای تراس کمک می‌کند گل و گیاهان دوست داشتنی خود را در این فضا بکارید و هر روز با دیدنشان شگفت زده شوید.

اما این سازه دقیقا چیست؟ فلاورباکس همانطور که از اسمش مشخص است یک جعبه برای کاشتن گل های تزیینی می باشد. این وسیله نگهداری از گیاهان را راحت تر می کند و شما با کمک آن می توانید در هر مکانی گیاهان دوست داشتنی خود را بکارید. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید تراش متفاوتی را طراحی کنید، در ادامه همراه ما باشید.

انواع فلاورباکس برای تراس ساختمان

فلاور باکس یا همان جعبه گل با توجه به جنس و متریال ساخت در انواع مختلف تقسیم بندی می شود که هر کدام کاربردهای متعددی دارد. فلاورباکس نه تنها برای تراس، بلکه در محیط های مختلف مانند منازل مسکونی، مجتمع های اداری، کافی‌شاپ ها، فرودگاه ها، و رستوران ها و هر محوطه ای که دوست دارید قابل اجراست و فضای مورد نظر را با طبیعت هم آمیخته می کند.

 

فلاور باکس برای تراس
فلاور باکس برای تراس

فلاور باکس چوبی، پرطرفدارترین مدل تراس

چوب یکی از پرمخاطب ترین متریال ها در طراحی و ساخت انواع دکوراسیون است. اما برای ساخت فلاورباکس مزایای دیگری هم دارد. این متریال در کنار دیگر المان های چوبی تراس همخوانی بهتری پیدا خواهد کرد و از نظر دکوراسیون خاص و شیک حرف اول را می زند.

فلاور باکس پلاستیکی؛ سبک و خوش قیمت

یکی دیگر از مدل فلاورباکس برای تراس، فلاور باکس پلاستیکی است. این مدل فلاورباکس را می توانید در رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کنید و به همین منظور استفاده از این نوع فلاورباکس به شدت پیشنهاد می شود. ممکن است این نوع نسبت به فلاور باکس چوبی زیبایی چندانی نداشته باشد. اما به خاطر خوش قیمت بودن و سبک بودن آن برای تراس و بالکن ها بسیار استفاده می شود.

بیشتر بخوانید :  طراحی فلاور باکس نرده ای برای باغچه

 

فلاور باکس فلزی بسیار مقاوم و جذاب

فلاور باکس فلزی برای تراس یکی دیگر از گزینه های موجود است که از نظر استحکام و مقاومت یک انتخاب عالی است. هرگز نسبت به زنگ زدگی و واکنش پذیری آن بر اثر رطوبت نگران باشید. این مدل با استفاده از پوشش های رنگی بسیار مقاوم ساخته می شوند و در برابر رطوبت هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

تاثیر شیک و گیرای اجرای فلاورباکس برای تراس

برای درک بهتر تاثیر فلاورباکس تنها باید تصور کنید، اماکن عمومی، پارک‌ها، باغچه های ساختمانی بدون حضور گیاهان و درختچه های کوچک چگونه به نظر می رسد؟ در این مواقع محیط شهری کاملا بی روح و دلگیر می شود. اگر شما هم تلاش کنید در هر فضایی از جعبه گل استفاده کنید هم برای زیبایی فضا قدم بزرگی برداشتید و هم خودتان هنگام مشاهده مکان مورد نظر انرژی وصف نشدنی کسب خواهید کرد.

تراس ها در بیشتر خانه ها جنبه انباری دارد. اما با تصور این که یک باغچه کوچک رویایی با گل و گیاهان سرحال در دل آپارتمان شهری جای گرفته باشد، انباری یک فضای دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شود. مخصوصا زمانی که با دیگر وسایل مانند نیمکت چوبی و چمن مصنوعی و هر وسیله‌ای که به نظرتان به زیبایی فضا می افزاید تراس یا بالکن را دیزاین کنید.

بیشتر بخوانید : صفر تا صد سازه های فلزی

 

 

اجرای فلاورباکس
اجرای فلاورباکس

نکات مهم در اجرای فلاورباکس تراس

  • سعی کنید برای تراس به تعداد کافی فلاورباکس استفاده کنید. چرا که اجرای ناهماهنگ این وسیله کاربردی باعث بی نظمی فضا می شود.
  • استفاده از یک گلدان بزرگ به فلاور باکس کوچک گزینه مناسب تری است. چرا که هر چقدر گلدان بزرگتر باشد احتمال خشک شدن گیاهان کمتر خواهد بود.
  • همچنین هنگام انتخاب نوع فلاورباکس به نوع گیاهان دلخواهتان توجه داشته باشید. اندازه و جنس فلاور باکس روی کاشت گیاه و میزان ریشه دهی آن تاثیرگذار است.
  • به میزان زهکشی فلاور باکس حتماً توجه داشته باشید. زهکشی به کار رفته باید طرح فلاور باکس باشد تا به خوبی آب اضافی از ته گلدان خارج شود.
  • به محل قرارگیری فلاورباکس توجه کافی داشته باشید. این وسیله باید حداقل در طول روز به مدت ۵ ساعت زیر نور خورشید قرار گیرد تا گیاهان داخل آن به خوبی رشد کند.
  • همچنین فراموش نکنید خاک داخل فلاورباکس بسیار سریع خشک می شود. پس باید آبیاری را با فاصله های کمتری انجام دهید.

فلاور باکس از کجا بخریم؟

خرید فلاورباکس برای تراس از یک تولیدکننده معتبر گزینه بهتری است. با انتخاب یک تولیدکننده معتبر دیگر نگرانی بابت قیمت آن نخواهید داشت و به راحتی می توانید مدل دلخواه خود را سفارش دهید. اما قبل از آن موقعیت تراس خود را ارزیابی کنید و به نتیجه برسید چه اندازه ای برای اجرای فلاور باکس مناسب تر است.

همچنین اجرای فلاور باکس یکی از مراحل مهم است که باید قبل از خرید فلاور باکس به آن توجه کافی داشته باشید. از آنجا که دسترسی به تراس نسبت به دیگر موقعیت‌های کمی سخت است،  باید از یک فرد متخصص برای اجرای این وسیله استفاده کنید تا فرایند اجرا را بدون هیچ دغدغه به پایان برساند.

 

بیشتر بخوانید : فلاورباکس ها از طراحی تا ساخت و کاربردهای آن در دکوراسیون

 

قیمت فلاور باکس برای تراس

همانطور که متوجه شدید، فلاورباکس در مدل های مختلف طراحی می‌شود که قیمت آن با توجه به عوامل مختلف مانند اندازه، نوع و جنس فلاورباکس متفاوت است. برای اطلاع از قیمت این وسیله کاربردی ابتدا باید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و اندازه گیری های دقیق را انجام دهید و سپس با مشاورین فروش در تماس باشید تا از قیمت دقیق فلاورباکس انتخابی‌تان مطلع شوید.

نتیجه گیری

مزایای فلاورباکس برای تراس بسیار زیاد است. اما اجرای آن باید نکات کلیدی صورت گیرد. هرگز فراموش نکنید پایه‌های محکمی برای فلاورباکس در نظر بگیرید. این وسیله در موقعیت کاملا ایمن شده ای قرار گیرد. سپس با خیال راحت گیاهان مورد علاقه خود را بکارید. مشاهده گیاهان در طول روز به حفظ آرامش  شما و به دور ماندن از استرس های روزانه کمک می کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا