طراحی و ساخت هندریل چگونه است و چه هدفی به دنبال دارد؟ این سازه بسیار پرکاربرد است که بی شک در محیط های مختلف و فضاهای داخلی و خارجی با آن آشنا شده اید. هندریل یک ساختار میله‌ای شکل دارد که در راهرو های مختلف و راه پله ها نصب و باعث عبور و مرور راحت تر افراد می شود. تا به حال پیش آمده از با اخبار ناگوار همچون لغزش و سقوط افراد از روی پله ها و ساختمان های بلند ناراحت شوید؟ این سازه تا حدودی احتمال بروز این دسته از حوادث را کاهش می دهد و در عین حال باعث زیبا سازی محیط های داخلی و خارجی می شود. حضور هندریل محیط امنیت را بسیار بالا می برد؛ به خصوص در محیط هایی که رفت آمد بسیار زیاد است.

هندریل همان دستگرد میله ای است.

هندریل یا دست انداز یا همان دستگرد ظاهری میله ای شکل دارد که به عنوان یک تکیه گاه و راهنما مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه در قسمت های مختلف ساختمانی به اجرا در می آید و هدف  اجرای آن حفاظت و پیشگیری از سقوط است. هندریل در انواع و متریال های متفاوت ساخته می شود که با توجه به دکوراسیون داخلی می‌توان نوع سازه را انتخاب و اجرا نمود. مهم ترین کاربرد هندریل اجرای آن در کنار پل و پله ها است که به امنیت مکان مورد نظر می‌افزاید. همچنین در زمینه های صنعتی بسیار پرکاربرد استو  به عنوان یک مانع سقوط شناخته می‌شود.  
هندریل یا دست انداز یا همان دستگرد
هندریل یا دست انداز یا همان دستگرد

آشنایی با انواع هندریل؛ از فرفوژه تا دستگرد ها

در ادامه با انواع هندریل و کاربردهای آن آشنا می شوید:

1. فولاد ضد زنگ پرکاربرد در صنعت

فولاد ضد زنگ یکی از پرکاربردترین متریال ها برای ساخت هندریل است که دوام بسیا بالایی دارد و تمیز کردن آن بسیار ساده است. این متریال برای ساخت هندریل مخصوص فعالیت های صنعتی نظر گرفته شده است که قیمت بسیار بالایی دارد. دیگر ویژگی آن زیبایی خاص و مدرن آن است که در صورت اجرا بسیار جذاب و شیک به نظر می‌رسد.

2. هندریل آلومینیوم با قابلیت ضد زنگ و خوردگی

هندریل آلومینیوم با خاصیت ضد زنگ و خوردگی یک انتخاب بسیار ایده آل است که در طراحی های مسکونی بسیار استفاده می‌شود. این گزینه به عنوان یک انتخاب بادوام شناخته می شود که به راحتی قابل تمیز شدن است و با یک دستمال ساده زیبایی خود را دوباره به دست می آورد.

3. آهن فرفورژه مناسب در صنعت

هندریل آهن فرفورژه یکی از مدل‌های هندریل است که در زمینه‌های صنعتی کاربرد دارد. از آنجا که این مدل هندریل در برابر زنگ زدگی بسیار حساس است. اما جذابیت خاصی دارد و البته کمی وزن آن بالاست.  

بیشتر بخوانید :  فروش فلاور باکس چوبی و برآورد قیمت انواع فلاور باکس

 

4. میله های دستگرد مناسب پله ها

میله های دستگرد یکی از پرکاربردترین میله های موجود در بازار است که در کنار پله ها یا کنار سطح های شیبدار اجرا می شود. این مدل سازه باید به صورت پیوسته و یکنواخت اجرا شود و انتهای آن باید به سمت دیوار یا حفاظ کم شود تا میله ها در راه امتداد قرار داشته باشند. همچنین نداشتن هیچ گونه جراحت روی میله بسیار اهمیت دارد. چرا که باعث گیر کردن اشیا و لباس افراد می‌شود و فراموش نکنید اجرای میله های دستگاه باید اصول انجام شود.

هندریل استیل با زیبایی و کارآیی فراوان

امروزه از هندریل استیل استفاده بسیاری می‌شود و این دست انداز یکی از زیباترین و کارایی ترین سازه ها در پروژه های ساختمانی است. اجرای این سازه با کروم در آلیاژهای استیل انجام می شود که مقاومت آن را بسیار بالا می برد و در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار با دوام است. همچنین در برابر رطوبت و حرارت بسیار مقاوم است و طول عمر بسیار بالای آن باعث شده است به عنوان یک انتخاب هدفمند و مقرون به صرفه شناخته شود. دیگر ویژگی‌های آن شامل ضد زنگ بودن، مقاومت در برابر حرارت، غیر قابل تغییر رنگ، سختی بالا، مقاوم در محیط های اسیدی و قلیایی است.

هندریل شیشه ای جدید ترین و زیبا ترین محافظ

هندریل شیشه ای یکی از جذاب ترین روش ها برای ساخت هندریل است که شفافیت و هماهنگی خاصی با دیگر اجزای دکوراسیون برقرار می کند. هندریل شیشه ای در هر سازه ساختمانی تاثیر فوق‌العاده‌ای در زیبایی و مدرن شدن به همراه دارد؛ طوری که هر فضایی را خاص و متفاوت جلوه می‌دهد. البته هندریل شیشه ای همراه با استیل یا آلومینیوم می تواند ترتیب فوق العاده ای بسازد و به راحتی می توانید اشکال متنوعی برای ساخت این مدل هندریل انتخاب کنید. اما فراموش نکید در اجرای حتما نهایت دقت را داشته باشید و از متخصصین حرفه ای کمک بگیرید. همچنین نوع ساخت آن بسیار پر اهمیت است تا ایمنی از همه لحاظ حفظ شود.  
هندریل شیشه ای در دکوراسیون
هندریل شیشه ای در دکوراسیون

ساخت هندریل درچه مواقعی ضروری است؟

چرا در برخی مواقع ساخت هندریل بسیار اهمیت دارد. در موارد زیر به نکات کلیدی و اهمیت اجرای هندریل  می پردازیم:
  • ساخت هندریل برای پله ها و راه های شیب دار بسیار ضرورت دارد و ارتفاع آن باید حداقل ۹۰ سانتی متر باشد.
  • در محیط هایی که اختلاف سطوح بیشتر از ۷۰ سانتی متر است اجرای این سازه بسیار اهمیت دارد. با کمک این وسیله می توان از احتمال سقوط افراد پیشگیری کرد.
  • اجرای جان پناه یا همان دست اندازها برای سطح پشت بام باید حداقل 10 الی 11 سانتی متر و فاصله بین پله و سطح شیبدار حداقل ۹۰ سانتی متر باشد.
  • در صورت انتخاب هندریل شیشه حتماً از شیشه با قطر و اندازه مناسب استفاده کنید تا از هرگونه لغزش جلوگیری شود.
  • در ساخت هندریل به ‌عنوان جانپناه باید طراحی دست انداز به گونه‌ای باشد که کودکان هنگام بالا رفتن بتوانند از آن استفاده کنند تا از احتمال سقوط آنها به خوبی جلوگیری شود.

نتیجه گیری

ساخت هندریل علاوه بر زیبایی خاص و منحصر به فرد باید به خوبی از سقوط افراد جلوگیری کند و یک محافظ عالی برای تردد بهتر و راحت تر باشد. این روزها شاهد انواع حفاظ ها و نرده ها در امکان مختلف هستیم که هر کدامشان از متریال های مختلف ساخته شده است. هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص هستند که برای محیط های خاصی مناسب هستند. پس هنگام انتخاب حتماً به نوع هندریل توجه بیشتری داشته باشید.      

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا