هندریل استیل چیست؟ هندریل یک سازه تکیه گاهی است که به صورت یک میله افقی یا شیب دار طراحی شده و در لبه سطوح مرتفع قرار می گیرد. این وسیله در سطوح های مرتفعی که محل عبور و مرور زیاد است، بسیار کاربرد دارد و به عنوان یک تکیه گاه یا محافظ عمل می کند. اجرای این سازه احتمال سقوط را به حداقل می رساند و با داشتن جایگاهی برای در دست گرفتن به عنوان یک راهنما عمل می‌کند. حال اگر دوست دارید در مورد هندریل بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم در این مطلب همراه ما باشید.
هندریل استیل
هندریل استیل
 

یک وسیله کاربردی و محافظ کننده

هندریل استیل از لوله های استیل در برج های مختلف ساخته می شود که با پایه دیوارکوب به همراه پیچ و بولت به دیوار یا زمین وصل می شود. این سازه برای محیط های مختلف کاربرد دارد و نوع آلیاژ آن با توجه به مکان مورد استفاده متفاوت می باشد. به طور کلی، اکثر هندریل های استیل در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است و خیلی زود دچار تغییر نمی شود.

کاربرد هندریل استیل؛ از راه پله تا استخر

با توجه به هدف استفاده از نرده استیل، این وسیله در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد که در موارد زیر به این موضوع می پردازیم:
  • مورد استفاده در راه پله ها
  • قابل استفاده در بالکن
  • قابل استفاده در فضای
  • قابل استفاده در بالکن، درب و پنجره به عنوان محافظ
  • قابل استفاده در استخرها
برای هر کدام از محیط های نام برده شده از هندریل استیل با آلیاژ مخصوص استفاده می شود. به همین دلیل، ممکن است قیمت هندریل استیل متفاوت باشد. مثلاً برای محیط‌های دارای رطوبت بسیار بالا از نوع استیل با آلیاژ ۳۰۴ استفاده می‌شود که برای اجرای آن امکان استفاده از عملیات هایی همچون برشکاری، جوشکاری و خمکاری روی آن وجود دارد و این نوع آلیاژ مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی از خود نشان می دهد.

بیشتر بخوانید :  نحوه طراحی و ساخت هندریل

ویژگی های این مدل هندریل

هندریل با ویژگی های خاص و متفاوت در انواع ساختمان‌ها و اماکن مختلف استفاده می‌شود. برخی از ویژگی‌های مهم را در موارد زیر نام برده ایم:
  • مقاوم در برابر آب و تغییرات آب و هوایی
  • استحکام و دوام بالا
  • قابلیت پوشش دهی با مواد مختلف مانند فلز، سرامیک، پلاستیک
  • امکان شکل دهی با فعالیت های همچون آهنگری، ریخته گری و غیره
  • اعمال برشکاری خمکاری و جوشکاری
ویژگی های نام برده باعث شده است این سازه در اجرای دکوراسیون های خاص داخلی و خارجی بسیار منحصر به فرد جلوه دهد و به زیباسازی فضا و جذابیت آن کمک کند.

یک ایده بسیار عالی در اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی

مزایای هندریل از جنس استیل چیست؟ ویژگی های بارز این سازه باعث می شود اجرای آن در فضاهای مختلف با مزیت های بسیاری همراه باشد. در ادامه به مهم ترین مزایای استفاده از هندریل استیل می پردازیم:
  • از آنجا که نرده استیل دارای مقاومت بسیار بالایی در تغییرات آب و هوایی است، این سازه را می توانید در محیط های داخلی و بیرونی انواع ساختمان ها بدون هیچ مشکلی اجرا کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.
  • نرده استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و خط خوردگی دارد. بنابراین به راحتی می توان آن را برای محیط‌های پر رفت و آمد اجرا نمود.
  • دوام بسیار بالای نرده های استیل باعث شده است این نوع نرده در محیط های صنعتی بسیار پرکاربرد باشد و خیلی زود خاصیت خود را از دست ندهند.
  • یکی دیگر از مزایای بسیار جالب دست انداز استیل قابلیت شستشو و پاک کنندگی آن است. این نرده ها بسیار ساده و راحت تمیز می شوند و خیلی زود ظاهر زیبایی خود را از دست نمی دهند.
  • زیبایی خاص استیل یکی دیگر از مزایای این سازه است که در دکوراسیون های شیک و مدرن بسیار استفاده می شود.
  • دست انداز استیل نسبت به دیگر متریال ها نیاز به پوشانندگی و رنگ کردن ندارد و خودش به تنهایی ظاهر زیبایی دارد. بنابراین می‌توان از رنگ‌های مختلف روی بدنه آن استفاده کرده و از آسیب دیدگی استیل تا حدودی پیشگیری نمود.
  • راحتی نصب هم یکی دیگر از مزایای این سازه است که بدون هیچ پیش زمینه ای به راحتی نصب می شود. تنها کافی است پیچ و رولپلاک را برای چسباندن قطعات مختلف به یکدیگر متصل کرد.
 
کاربردهای متنوع هندریل استیل
کاربردهای متنوع هندریل استیل

نکات مهم برای استفاده منحصر به فرد

در موارد زیر به بررسی نکات مهم برای استفاده از هندریل استیل می پردازیم:
  • دست انداز استیل ۲۰۱ در برابر رطوبت بعد از مدتی زنگ می زند و ممکن است درخشندگی خود را از دست بدهد. پس اگر این سازه برای محیط‌های دارای رطوبت بالا می خواهید حتما از استیل مخصوص استفاده کنید.
  • رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از هندریل استیل بسیار مهم است، مخصوصا در محیط های بیمارستان و اماکن عمومی. بنابراین تمیز نگهداشتن و ضد عفونی کردن این سازه به صورت مرتب یکی از نکات مراقبتی این سازه است.
  • در صورت زنگ زدگی استیل باید این سازه تعویض گردد و امکان رنگ کردن آن اصلا وجود ندارد.
  • برای اجرای هندریل استیل حتماً روی پله ها یا زمین مورد نظر را باید سوراخ کاری کنید. بنابراین نهایت دقت خود را هنگام اجرای سازه داشته باشید تا از شکستن پله‌ها و آسیب‌دیدگی سطح مورد نظر پیشگیری شود.

کاربردهای متنوع هندریل استیل

1. اجرای هندریل استیل برای تراس؛ یک جان پناه مطمئن

هندریل استیل به خوبی از سقوط افراد داخل تراس جلوگیری می کند. علاوه بر این در زیبایی بخشیدن نمای ساختمان بسیار تاثیرگذار است. اما اصلی ترین هدف اجرای آن ایجاد جانپناه در تراس است. نصب هندریل استیل در تراس ساختمان ها بسیار مهم است و به خوبی از رخ دادن اتفاقات غیرقابل جبران جلوگیری می کند.

2. ارتباط دهنده سطوح مختلف

یکی دیگر از کاربردهای این سازه استفاده از آن در راه پله های ساختمان هاست. با کمک این سازه می توان دو سطح مختلف را به یکدیگر متصل و تردد بین آن را برای کاربرد راحت تر کرد. در واقع اجرای هندریل استیل باعث راحت تر شدن مسیر می‌شود و از بروز خطرات ناگوار بخوبی جلوگیری می کند. همه ما می‌دانیم بروز اتفاقات داخل ساختمان و راه پله ها بسیار جبران ناپذیر است؛ در حالی که می‌توان با پرداخت هزینه‌های بسیار کم از عواقب جبران ناپذیر آن جلوگیری نمود.

3. افزایش ایمنی بالکن

یکی دیگر از محیط های پراستفاده از هندریل استیل، بالکن است. این ابزار به ایجاد مرزهای استیل در این فضا و افزایش ایمنی بسیار کمک می کند و از سقوط انواع اجسام جلوگیری خواهد کرد.

نتیجه گیری 

هندریل استیل کاربردهای بسیار زیادی دارد و در عین حال به زیباسازی محیط بسیار کمک می کند. در صورتی که این سازه به خوبی انتخاب شود، طول عمر آن بسیار بالاست و خیلی زود خاصیت و ظاهر زیبای خود را از دست نمی‌دهد.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا