آیا از تاثیر لوور چوبی باخبر هستید؟ مطمئنا برایتان پیش آمده، هنگام حضور در خانه خاص با دکوراسیون و سازه های تزیینی منحصر به فرد شگفت زده شوید و دوست داشته باشید ساعات بیشتری در آنجا بمانید. اگر می خواهید خانه شما هم مانند چنین خانه هایی در دل دیگران بنشیند، از تاثیر لوور غافل نشوید. اما چه متریالی بهتر است؟ لوور چوبی یا شیدر فلزی؟ چوب به عنوان یکی از سازه های تزیینی بسیار ساده در دکوراسیون داخلی شناخته می شود و تنوع بسیار بالای چوب دل تمام سلیقه ها را بدست آورده است.

لوور وسیله کاربردی است که در اشکال مختلف عمودی، افقی، زاویه‌دار و موازی طراحی و ساخته می شود. هدف اصلی به کار بردن این سازه تزیینی زیباسازی، جریان هوا و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است. در واقع لوور چوبی در کنار زیبایی خاص، مزایای بی شماری دارد.

اگر دوست دارید خانه خاص و جذابی داشته باشید و در مورد لوور چوبی بیشتر بدانید، در این مطلب همراه ما باشید.

تاثیر لوور بر ساختمان
تاثیرانواع لوور در ساختمان

مزایای لوور چوبی برای خانه دوست داشتنی شما

امروزه معماران و طراحان از لوور چوبی هم در داخل و هم خارج از خانه استفاده می کنند. در واقع لوور در قسمت‌های مختلف ساختمان با اهداف های متنوع به کار می رود که در موارد زیر به مهم‌ترین مزایای لوور چوبی می پردازیم:

• پیشگیری از تابش مستقیم نور خورشید
• تهویه هوای مناسب
• زیباسازی
• بازسازی راحت
• محافظت از محیط زیست
• اجرای طرح های مختلف
• کاهش هزینه برق

مهم‌ترین مزیت لوور چوبی، پیشگیری از تابش مستقیم خورشید

اشتباه نکنید! شیدر یا لوور نمای ساختمان از تابش نور خورشید جلوگیری نمی کند. بلکه تنها از شدت آن می کاهد. بنابراین با استفاده از این سازه می توانید در کنار به ارمغان آوردن نور بسیار متعادل در فضای داخلی ساختمان از تابش مستقیم نور جلوگیری کنید.
لوور با متریال های مختلف مانند آلومینیوم، شیشه، مس و دیگر فلزات ساخته می شود که رایج ترین نوع متریال چوب است. در واقع چوب نسبت به دیگر متریال ها زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد و به راحتی در قسمت های مختلف ساختمان مانند سرویس بهداشتی، بالکن، ایوان و دیگر قسمت های دکوراتیو داخلی ساختمان که به صورت مدرن طراحی شده است، به کار می رود.

 

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره ی شیدر، لوور یا آفتابگیر

مقایسه لوور چوبی نسبت به شیدر فلزی

اکثر اوقات مشتریان ترجیح می دهند از جنس چوب به جای فلزهایی همچون آلومینیوم استفاده کنند. اما چه مزایایی باعث برتری لوور چوبی نسبت به دیگر شیدر فلزی شده است؟ در موارد زیر به ویژگی های متفاوت چوب می پردازیم:

محافظت از محیط زیست:

این روزها استفاده از متریال‌های دوستدار محیط زیست بسیار اهمیت پیدا کرده است. اکثر مهندسین و طراحان ساختمانی تلاش می کنند برای اجرای ایده های خود از متریال های محافظ محیط زیست استفاده کنند. چوب جز بی خطرترین مواد ساختمانی است که به صورت طبیعی در محیط زیست یافت می شود و به راحتی تجدید پذیر است. پس اجرای این نوع شیدر برای محیط زیست هیچ ضرری ندارد.

قیمت مناسب:

هزینه چوب نسبت شیدر فلزی مانند شیشه و آلومینیوم کمتر است. به همین خاطر، خیلی از مخاطبین لوور چوبی را انتخاب می‌کنند تا در کنار صرف هزینه مناسب به نتیجه جذاب و دلخواه شان برسند.

ماندگاری بالا:

ماندگاری بسیار بالای چوب و عدم نیاز به نگهداری خاص یکی دیگر از دلایل استقبال زیاد از این نوع متریال است.

زیبایی خاص و دوست داشتنی چوب:

از گذشته تا به امروز، چوب برای اجرای نمای ساختمان استفاده شده و همه از زیبایی خاص و دوست داشتنی آن باخبر هستند. زیبایی این متریال نه‌تنها در اجرای نمایش ساختمان به عنوان لوور بلکه برای ساخت وسایل منزل همچون مبلمان، تخت، میز ناهارخوری و دیگر وسایل اثبات شده است. همچنین این متریال را به راحتی می توان به اشکال مختلف طراحی و اجرا نمود. پس هر ایده ای که در ذهن دارید می توانید با لوور چوبی به اجرا درآورید و از زیبایی آن لذت ببرید.

مقایسه انواع لوور
مقایسه انواع لوور

قابلیت استفاده از چوب های مختلف:

برای اجرای لوور چوبی از درختان مختلفی استفاده می شود که هر کدام از چوب ها دارای رنگ ها و مدل های مختلفی در ظاهر خود هستند و همین موضوع موجب شده است هرکدام از متریال های چوبی زیبایی خاصی برای شما به ارمغان بیاورد. اگر بخواهیم چوب های دوست داشتنی را نام ببریم، چوب درختان صنوبر کاج و سدار بهترین ها هستند. البته با مشاهده چوب های مختلف به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب و با توجه به سلیقه تان لوور چوبی را اجرا کنید.

با کاربردهای مختلف لوور چوبی آشنا شوید.

جذابیت لوور چوبی در دکوراسیون مدرن:

به کار بردن لوورهای چوبی در خانه های طراحی شده بر پایه دکوراسیون مدرن بسیار تاثیرگذار است. هنگام اجرای این متریال می توانید از تاثیرات آن شگفت زده شوید و هر فردی هنگام بدو ورود به خانه شما مطمئنا متوجه خاص بودن طراحی داخلی فضای خانه خواهد شد.

پارتیشن بندی فضای ساختمان:

از لوور چوبی می توانید برای جداسازی قسمت های مختلف ساختمان هم استفاده کنید. اگر در اجرای دکوراسیون داخلی از چوب استفاده کردید، اجرای لوورهای چوبی در قسمت هایی مانند آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب ها به منظور جداسازی تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد گذاشت. در واقع به جای استفاده از پارتیشن بندی تنها قرار دادن چند چوب عمودی یا افقی فضای خانه را خاص تر، مدرن تر و باکلاس تر نشان می دهد.

جلوه لاکچری در محیط ساختمان:

اگر تصمیم دارید محیط ساختمان خود را با کلاس و لاکچری جلوه دهید، استفاده از لوورهای چوبی در قسمت های مختلف مانند استند تی وی، درب های کمد، درب سرویس بهداشتی و قسمت های مختلف سرویس بهداشتی بهترین راهکارها هستند. حتی می توانید ابزار تزیینی را به جای پرده آشپزخانه استفاده کنید واز تاثیرات جذاب و دوست داشتنی آن در محیط آشپزخانه هم بهره مند شوید. همچنین به کار بردن لوور چوبی برای درب کابینت ها دیگر کاربردهای این ابزار در قسمت آشپزخانه است.

 

بیشتر بخوانید : آیا محفظه آفتابگیر ساختمان در تامین نور طبیعی موثر است؟

 

تزیین سقف با لوور چوبی:

آیا علاقه مند سقف های روباز در فضای خانه هستید؟ پس از لور چوبی غافل نشوید. به کار بردناین نوع شیدر برای سقف های روباز فضای کاملاً دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت و حتی استراحت برای شما به ارمغان می آورد. به طوری که هم نور ملایمی وارد اتاق می شود و هم می توانید از مشاهده آسمان لذت ببرید. معمولاً برای اجرای لوور چوبی در قسمت سقف از سیستم ریموت کنترل استفاده می کنند تا در صورت نیاز باز شود و در صورت تغییر آب و هوایی به راحتی لوورهای چوبی بسته شود. در واقع، لوور چوبی سقفی از تیغه های قابل چرخش حدود ۱۸۰ درجه طراحی و ساخته می‌شود.

جمع بندی

به مدل های اجرایی لوور چوبی دقت کنید! کاملا متوجه می‌شوید، خیلی از دکوراسیون های داخلی و ایده های جذاب داخل ساختمان با استفاده از لوور چوبی اجرا می شود که جذابیت فضا را دو چندان می‌کند. خوبی این سازه تزیینی نسبت به شیدر فلزی این است که با هر سلیقه ای قابل اجراست و در هر رنگ و اشکالی می توانید سفارش دهید. تنها با پرداخت کمترین هزینه تفاوت چشمگیری مشاهده می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا