نمای دکوراتیو فلزی یکی از منحصر به فردترین نماهای داخل و خارج ساختمان است که معمولاً از متریال های مختلفی مانند کامپوزیت و آلومینیوم ساخته می شود.

پنل های دکوراتیو فلزی کاربردهای متفاوتی دارد و به عنوان تزئین خانه های آپارتمانی، ویلایی، مسکونی استفاده می‌شود. حتی می‌توان از پنل فلزی دکوراتیو برای پارتیشن بندی فضای محیط استفاده نمود.این نما، زیبایی کاملاً جذاب و دوست داشتنی به ساختمان می بخشد و موجب می شوند نظر افراد را به نمای فلزی ساختمان هنگام ورود ،  به خود جلب کند.

معمولاً اکثر معماران و مهندسین ساختمان با کسب دانش و مهارت کافی جهت اجرایی نمای دکوراتیو فلزی فعالیت انجام می‌دهند تا ظاهر ساختمان را کاملاً متفاوت جلوه دهند.حالا اگر دوست دارید در مورد نمای دکوراتیو فلزی بیشتر بدانید در این مقاله همراه ما باشید.

متریال های نمای ساختمان
متریال نمای فلزی ساختمان

 

 مهم ‌ترین متریال نمای دکوراتیو فلزی

در ادامه به مهم‌ترین متریال هایی که برای نمای دکوراتیو فلزی استفاده می شود، می پردازیم:

نمای آلومینیوم کامپوزیت:

یکی از رایج ترین متریال استفاده شده در نمای دکوراتیو، آلومینیوم کامپوزیت است. مزیتی که این متریال دارد راحتی پیاده سازی آن است. این متریال هنگام پیاده سازی نیازی به خط رنگ ندارد و با داشتن رنگ های pvdf سرعت کار را بالا می‌برد. به همین خاطر اکثر معماران برای اجرای نمای دکوراتیو از آلومینیوم کامپوزیت استفاده می کنند.

 

نمای آهن

دیگر متریال قابل استفاده برای نمای دکوراتیو، فلز آهن است. آهن به صورت ورق با ضخامت حداقل ۲ میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد. مزیتی که آهن نسبت به دیگر متریال ها دارد، قابلیت اجرای آن به صورت یکپارچه و نمای منحصر به فرد آن است. اما مسئله ای که اهمیت پیدا می‌کند مرحله رنگ آمیزی آهن است.

رنگ آمیزی آهن موجب می‌شود اجرای نمای دکوراتیو آهن کمی طولانی تر باشد و ظرافت کاری بیشتری نیاز دارد. هرچقدر مرحله رنگ آمیزی با کیفیت بهتری انجام شود، مطمئنا نتیجه اجرای نمای دکوراتیو قابل قبول تر خواهد بود.

فراموش نکنید که کیفیت و ضخامت رنگ مورد استفاده باید استاندارد باشد تا هنگام تابش نور خورشید کیفیت خود را به زودی از دست ندهد و رنگ اجرایی ثابت بماند.

نمای دکوراتیو آلومینیم و آهن
نمای دکوراتیو فلزی با ورق های آهن و آلومینیم

 

نمای دکوراتیو آلومینیوم

مزیتی که نمای دکوراتیو به آلومینیوم نسبت به دیگر متریال دارد، سبک بودن آن است. آلومینیوم نسبت به برق آهن بسیار سبک تر است. البته این متریال مانند آهن نیاز به رنگ آمیزی دارد و باید مرحله رنگ آمیزی با دقت و مهارت کافی انجام شود. حداقل ضخامت ورق آلومینیوم برای اجرا ۳ میلیمتر است تا نمای دکوراتیو دچار مشکل نشود و خیلی سریع تغییر شکل ندهد.

اجرای نمای دکوراتیو در طرح های مختلف

شما می توانید نمای دکوراتیو فلزی را هر طرح دلخواه ای برای فضای داخل و خارج ساختمان در نظر بگیرید. دوست دارید فضای خانه شما کلاسیک باشد یا مدرن؟ برای استفاده از این نما فرقی نمی کند دکوراسیون داخلی شما به چه نوع باشد. به راحتی می توانید با استفاده از این نما فضای خود را به صورت دلخواه طراحی کنید. بنابراین برای اجرای نما داخل و خارج از خانه توسط پنل های فلزی هیچ محدودیتی ندارید.

ساخت پنل های فلزی برای نمای دکوراتیو

امروزه پنل های فلزی به راحتی با استفاده از لیزر برش داده می‌شود. به همین خاطر، یک راه‌حل بسیار منحصر به فرد برای اجرای دکوراسیون داخلی است. اگر این مدل نما را در ساختمان مشاهده کنید، مطمئناً از زیبایی و متفاوت بودن آن لذت خواهید برد.

سوالی که برای اکثر علاقه مندان نمای فلزی دکوراتیو پیش می آید این است که پنل های فلزی چگونه در کنار هم قرار می‌گیرند. روش‌های مختلفی برای اجرای پنل های فلزی وجود دارد که هر چقدر متخصصان در اجرای آن حرفه ای تر باشند، مطمئنا ظرافت کار افزایش پیدا می‌کند. البته بابت این موضوع اصلا نگران نباشید. پنل های فلزی بسیار ساده اجرا می شود و نیازی به استفاده از مسائل مصالح ساختمانی ندارند و در کمترین زمان ممکن شما با نتیجه کار مشاهده مواجه خواهید شد.

 

بیشتر بخوانید :مقایسه نمای مشبک فلزی با سایر نماهای ساختمان

 

دوام بالای نمای دکوراتیو فلزی

این به خاطر متریال فلز، دوام بسیار بالایی دارد. یعنی با اجرایی نمای دکوراتیو فلزی دیگر نیاز نیست، هر چند سال یکبار نمای مورد نظر خود را بازسازی کنید. به کار بردن فلز در اجرای دکوراسیون موجب می‌شود طرح ایده آل تان برای همیشه در داخل خانه یا بیرون از فضای خانه باقی بماند و لازم نباشد هر چند سال یک بار برای تعمیر و بازسازی آن اقدام کنید.

همچنین در صورتی که مرحله رنگ زنی این نما به بهترین صورت ممکن اجرا شود، مطمئناً ظاهر نما ایده آل تر خواهد بود و رنگ نما خیلی دیرتر نسبت به شرایط آب و هوایی و نور خورشید تغییر پیدا می کند. البته فراموش نکنید که نوع رنگ باید متناسب با فلز انتخابی ضخامت خوبی برای اجرای نما داشته باشد.

نمای فلزی، سازگار با محیط زیست 

یکی از مزایای منحصر به فرد نمای فلزی سازگار با محیط زیست است. پنل ها به کار برده شده در نما به خاطر داشتن متریال فلزی به خوبی با محیط زیست سازگار هستند و شما بعد از اجرای آن به راحتی می توانید طرح نما را بازسازی و دوباره به اجرا درآورید.

ضد آب بودن نمای دکوراتیو

خیلی ها در مورد شرایط آب و هوا و تاثیر آن بر روی نمای فلزی نگران هستند. اگر نمای دکوراتیو را برای بیرون از خانه می خواهید، با پوشش های فلزی به راحتی می توانید خاصیت ضد آب بودن را برای نما به اجرا در آورید و خیالتان بابت تغییرات آب و هوایی و بارش باران بر روی این نما راحت باشد.

مزایای نماهای فلزی ساختمان
دوام و زیبایی فلز در نمای ساختمان

جمع بندی

فلزات به راحتی توسط دستگاه های مخصوص تغییر شکل می دهند و اشکال مختلف هندسی بر روی فلز براحتی قابل اجرا است. به همین خاطر، متخصصین و مهندسین ساختمان خیلی راحت می توانند فلزات را برای نماهای مختلف ساختمان به کار ببرند. نمای دکوراتیو فلزی یکی از بهترین راه حل ها برای اجرای دکوراسیون های مختلف است. پنل های فلزی طرح دار به راحتی در اندازه های متناسب و دلخواه ساخته می شوند و در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا طرح نهایی نما اجرا شود.

اگر شما هم برای اجرا دکور مورد نظر خود فلز را انتخاب کردید، پیشنهاد می کنیم برای این کار از متخصصین حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا